قزوین؛

برپایی 120 هزار سفره افطاری در ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان 25 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان میهمان خیران می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در جمع خبرنگاران آمار تحت پوشش کمیته امداد استان را بالغ بر 45 هزارنفر  که 3/5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند اعلام کرد و افزود: امسال 120 هزار غذای گرم و  15 هزار سبد غذایی و جیره خشک با سرانه 80 هزار تومان درماه مبارک رمضان در بین مددجویان توزیع می شود.

صفری اضافه کرد: امسال در طرح مفتاح الجنه به 9 هزار  و 500 خانواده سرکشی می کنیم .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، با اشاره به جذب  6 هزار حامی در طرح اکرام، افزود: طرح اکرام ایتام و طرح محسنین از ابتدای ماه مبارک در امامزاده ها و مساجد شاخص استان پایگاه هایی رابرای شناسایی ایتام و کمک به نیازمندان در نظر گرفته است.

بگفته صفری پارسال در مشارکت های مردمی از قبیل زکات، صدقات، محسنین ، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، 148 میلیارد ریال جمع آوری شد که  تا پایان سال این رقم بالغ بر 15 میلیارد و 800 میلیون ریال رسید که نسبت به سال 93، 145 درصد تحقق برنامه بوده است.


وی ادامه داد:  امسال با وجود 880 پایگاه جمع آوری زکات فطریه و کفارات، همانند سال گذشته که اخذ فطریه به مساجد واگذار شده بود، تا به نیازمندان آن منطقه داده و تنها لیست حساب ها به کمیته امداد آورده می شد، و پیش بینی می شود که امسال بیش از 23 هزار میلیارد ریال جمع آوری شود.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، توزیع 150 هزار پاکت جهت جمع آوری زکات به شهرستان های استان از دیگر برنامه های جمع آوری زکات عنوان کرد.

صفری به هزار و 875 یتیم درسال گذشته اشاره و اضافه کرد: 24 هزار و 48 حامی برای حمایت آنها جذب شدند که به رشد 7 درصدی نسبت به سال 93 رسیده ایم.

وی اعلام کرد: استان قزوین در 9 ماه گذشته رتبه اول در جذب حامیان بومی در سطح کشور را داشته است، که به ازای هر یتیم 13 حامی در استان وجود دارد که این آمار در کشور 4 حامی است و سال گذشته 68 میلیارد و 742 میلیون ریال از حامیان کسب وبه ایتام داده شده و سرانه هر مددجو در استان  305 هزار تومان که سه برابر میانگین کشوری است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، در ادامه خود کفایی هزار و 50 خانواده از محل طرح اشتغال خانواده اشاره کرد و افزود: 350 نفر در حوزه مددکاری و هزار و 400 نفر نیز توانمند شده اند و همچنین پارسال 185 میلیارد و 161 میلیون ریال کمک معیشت به حساب سرپرستان خانواده ها واریز شده  است.

صفری تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان 16 هزار بیمه شده تحت حمایت این کمیته هستند که 110 میلیارد ریال به آنها ارائه خدمات شده است.

وی با اشاره به راه اندازی 132 شبکه امداد فرهنگی در روستاها اشاره کردو ادامه داد: همچنین در حوزه فرهنگی 18 میلیارد و 627 میلیون ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است و سه هزار و 400 دانش آموز و 800 دانشجو را تحت حمایت هستند.

بگفته صفری،  پارسال از درآمد کمک های مردمی و خیرین، هزار و 772 نفر به مشهد مقدس و  189 نفر به کربلا معلی اعزام  و امسال نیز 290 سالمند زن و مرد تحت پوشش  و 42 نفر مددجو در فروردین به مشهد مقدس مشرف شدند و برای اعزام دو هزار زائر به مشهد مقدس طی امسال برنامه ریزی کرده ایم.

انتهای پیام/


برچسب ها: برپایی ، سفره ، افطاری ، رمضان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار