زنجان؛

ایران از لحاظ فرهنگی کشو ری غنی با فرهنگ اصیل و ریشه دار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ایران کشوری با فرهنگ اصیل و ریشه دار است و نباید اجازه دهیم دشمنان با تهاجم فرهنگی از طرق مختلف فرهنگ ما را هدف توطئه های خود قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به  فرمان معمار کبیر انقلاب گفت: وابستگی فرهنگی از مهمترین دغدغه های امام راحل بود بطوریکه به فرموده ایشان فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه امروز هم مساله فرهنگ یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است افزود: ایشان در دیدار نمایندگان مجلس دهم نیز بر توجه جدی به مساله فرهنگ تاکید کردند که نمایندگان باید به آن توجه جدی داشته باشند.
خطیب جمعه زنجان با هشدار درباره اینکه 2 کمیسیون فرهنگی و اصل 90 هر یک با 3 عضو خلوت ترین کمیسیون های مجلس دهم هستند گفت: ایران کشوری با فرهنگ اصیل و ریشه دار است و نباید اجازه دهیم دشمنان با تهاجم فرهنگی از طرق مختلف فرهنگ ما را هدف توطئه های خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز  بمباران وحشیانه جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم آن منطقه افزود: دولت خودگردان فلسطین اعتراف کرد تنها فایده 24 سال مذاکره با اسرائیل افزایش شهرک سازی ها ، افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی بر مردم فلسطین بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) افزود: 25 سال تلاش مجدانه و صادقانه این نهاد مقدس در انجام امور عمرانی و در راستای رفع محرومیت در مناطق روستایی و عشایری ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه پس از ادغام این نهاد مقدس با وزارت جهاد کشاورزی امروزه 27 خرداد به عنوان روز جهاد کشاورزی مطرح است گفت: رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصادی شدن کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی را مکلف به صنعتی کردن کشاورزی و دوری از روش های سنتی ، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد بسترهای صادرات و بازاریابی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) افزود: ایشان پایبندی به ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی،شناخت اهداف و آرمان های انقلاب و حرکت در آن مسیر ، پایبندی به استقلال همه جانبه بویژه استقلال فرهنگی کشور ،حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن شاخص و داشتن  تقوای، دینی و سیاسی را به عنوان معیارهای انقلابی بودن مطرح فرمودند.
خطیب جمعه زنجان با اشاره به آغاز به کار نمایندگان این دوره مجلس گفت: فوریت فرهنگ و ضرورت تلاش مجدانه برای گسترش فرهنگ اسلامی و مقاوم سازی اقتصاد در برابر تحریم ها،خارج کردن اقتصاد از رکود و رونق کسب و کار از مهترین مطالبات مقام معظم رهبری از نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که انتظار می رود نمایندگان به این امور توجه جدی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به ناتوانی دولت عربستان در مدیریت حج افزود : آنان به جای عذرخواهی از کشتار حجاج دست به فرافکنی زدند و با ایجاد موانع و بهانه های واهی مردم ایران را از رفتن به حج محروم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: لازم است علما ، اندیشمندان و رجال سیاسی کشورهای اسلامی متحد شوند و اداره حرمین شریفین را از این دولت پوچ ، آدم کش و نوکر اسرائیل بگیرند .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آنان در حالی حزب الله و انصارالله را تروریست می خوانند که دستشان به خون هزاران نفر از مردم یمن بویژه زنان و کودکان آلوده است .
خطیب جمعه زنجان گفت: در ادامه از پاسخ انقلابی و قاطعانه وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگان کنگره آمریکا تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات نخستین بانوی مسلمان و یار با وفا و حامی پیامبر اسلام حضرت خدیجه کبری (س) را تسلیت گفت.
 
 
 
 انتهای پیام/ن

برچسب ها: فرهنگی ، غنی ، ایران ، زنجان ، اصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.