تلویزیون فرانسه: بازگشت تهران به عرصه بین‌المللی، موجب بروز مشکلاتی برای ریاض شده است

کارشناس «تی وی 5» فرانسه با اشاره به جنگ یمن، اعلام کرد بازگشت ایران به عرصه بین‌المللی، عربستان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «تی وی 5» فرانسه گزارش داد: آمریکا در ویتنام نتوانست جنگی را که به راه انداخته بود، به پایان برساند.

مجری این شبکه  از سلیمان زیغیدور، کارشناس مسایل بین المللی، پرسید: آیا یمن امروز به ویتنام عربستان مبدل شده است؟ زیغیدور گفت: مطبوعات آمریکایی نیز همین مقایسه را مطرح کرده اند. عربستان سعودی در آغاز  فکر می کرد که با حمایت نه کشور عربی، از جمله مغرب، مصر، اردن و امارات می تواند به کار شبه نظامیان حوثی تحت حمایت ایران پایان بدهد، اما بعد از یک سال شاهدیم که این کشور در این جنگ فرورفته است. شمار زیادی کشته و عده زیادی آواره شده اند. آثار باستانی و هنری این کشور نیز نابود شده است. علاوه بر این می بینیم که دامنه این جنگ به خاک عربستان نیز کشیده شده است.

 مجری گفت: پس این بدان معناست که این مسئله برای سلمان، شاه جدید عربستان که اعتبارش در گروی نتیجه این جنگ است، مهم می باشد.

 زیغیدوردر این خصوص گفت: «این مسئله برای سلمان بسیار مهم است. ایران حامی حوثی ها در ابتدای جنگ در عرصه های بین المللی منزوی بود؛ اما امروز ایران به عرصه بین المللی بازگشته و عربستان در گزارش سازمان ملل روی نیمکت متهمان قرار گرفته است. این کشور یکی از متهمان همیشگی تشکل های بین المللی حقوق بشری است. به همین دلیل مسئله یمن برای سلمان و کشورش به مسئله بسیار مهمی مبدل شده است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
عربستان هر غلطی دلش بخواد میتونه بکنه بیخودی هم عربستان رو منزوی و گرفتار جلوه نکنید......فعلا ما باید ی فکری به حال خودمون بکنیم که هر کی از راه برسه واس خودش مال و اموال این مملکت رو مصادره میکنه و غارت میکنه و ما هم بگیم که بله ما در منطقه و دنیا تاثیر گذار هستیم ... این حرفا رو جایی بزنید که خریدار داشته باشه لطفا
آخرین اخبار