شهرکرد؛

ویژه برنامه های صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در ماه مبارک رمضان

صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، همزمان با ماه مبارک رمضان، 6 ویژه برنامه تلویزیونی و 6 ویژه برنامه رادیویی تولید و پخش می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با ماه مبارک رمضان، برنامه های متنوعی برای بهره گیری بیشتر روزه داران از فیوضات معنوی و عظیم این ماه نورانی، در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری تولید و پخش می شود.

شبکه استانی سیمای جهان بین، در طول ماه رمضان، 6 ویژه برنامه تلویزیونی دارد.

«شمیم بهشت» که به پخش مستقیم آیین جزء خوانی قرآن کریم از مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد اختصاص دارد و هر روز عصر از ساعت 17:30 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی حمید کاووسی و کارگردانی رضا قاضی روی آنتن می رود، یکی از این برنامه هاست.

برنامه «در آستان آسمان» ويژه برنامه سحرهاي ماه مبارك رمضان از سيماي جهان بين است که به منظور ايجاد شور و نشاط در لحظات معنوي سحر، ميهمان مردم استان می باشد.

«ترنم سحر» ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان به تهیه کنندگی طیبه اسماعیلی، کارگردانی فرحناز حاتم پوری و اجرای احمد باقری نیز با بخش هاي متنوع شامل مباحث کارشناسی مذهبی، ادعيه سحر، قرآن، نکات روزه داری، اذان، تعقیبات نماز و دعای روز، به مدت 60 دقیقه از سیمای جهان بین پخش می شود.

همچنین «ماه عاشقی» ويژه برنامه افطار در بخش هاي جذاب و متنوع به مدت 60 دقيقه است که در طول ماه مبارك رمضان با هدف ايجاد لحظات معنوي و نشاط انگيز براي روزه داران به استقبال لحظات معنوی افطار و اذان مغرب می رود.

تدبر در قرآن، خاطرات رمضان، مباحث کارشناسی مذهبی، مسابقه، گزارش مشاغل، حدیث، ادعیه، قرآن، اذان و نیایش بخش هاي اين برنامه را تشكيل مي دهند كه به تهیه کنندگی بیژن علی بابایی، کارگردانی هادی اسپنانی و اجرای افشین امانی پخش می شود.  

«ترنم» عنوان برنامه ای دیگر از تولیدات سیمای جهان بین ویژه اذان و نماز ظهر در طول ماه مبارک رمضان است که با بخش هایی از جمله شرح نهج البلاغه، تلاوت قرآن کریم، اذان، نماز جماعت و نیایش، به تهیه کنندگی رضا قاضی و کارگردانی بابک جلیلیان به مدت 25 دقیقه، همراه لحظات معنوی روزه داران است. 

ویژه برنامه شب های قدر نیز به انعکاس مراسم احیای این شبها از شبکه استانی جهان بین می پردازد.

همچنین شبکه استانی صدای چهارمحال و بختیاری هم 6 ویژه برنامه رادیویی در ماه مبارک رمضان دارد که شامل «نجوای نیاز» از ساعت 3:05 تا 5 بامداد، ویژه سحرهای هر روز ماه رمضان، «ترتیل قرآن» از ساعت 5 تا 6 بامداد (روزانه یک جزء)، «در حریم نور» از ساعت 12:30 تا 13 هر روز با موضوع معارفی، «السابقون» از ساعت 18:01 تا 19 هر روز به صورت زنده جهت پخش آیین جزء خوانی از مصلای امام خمینی (ه) شهرکرد، «سفره آسمانی» ویژه افطار هر روز ماه رمضان از ساعت 19 تا 20:30 و ویژه برنامه شب های قدر است.

گفتنی است: واحد خبر صدا و سیمای استان هم به انعکاس کلیه اخبار و رویدادهای ماه مبارک رمضان با اولویت مشارکت و محوریت مردم در قالب اخبار و گزارشات رادیویی و تلویزیونی از بخش های مختلف خبری سراسری و استانی و همچنین به صورت اخبار و گزارشات مکتوب می پردازد.

اطلاع رسانی و انعکاس راهپیمایی یوم الله روز قدس و نماز عید سعید فطر نیز از دیگر فعالیتها و برنامه های صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در بخش های رادیویی، تلویزیونی و خبری، در رابطه با ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.