سیستان وبلوچستان؛

سیستان وبلوچستان رتبه نخست تکرار پایه دوره ابتدایی را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی گفت: تمامی کودکان استان حق دارند تا در طرح سنجش شرکت کنند از همین روی ضرورت دارد تا در تمامی مناطق آموزش و پرورش استان پایگاه سنجش ایجاد شود .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علیرضا نخعی افزود: استان سیستان وبلوچستان متاسفانه از نظر نرخ تکرار پایه در دوره ابتدایی در کشور رتبه نخست را داراست  .

وی ادامه داد: آنچه در این بین حائز اهمیت است این است که بیشتر تکرار پایه ها برای افرادی است که نباید در مدارس عادی تحصیل کنند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح سنجش برای این است که کودکان با شرایط مناسب و مطلوب در کلاس درس حضور پیدا کند اظهار داشت: کسی که در پایه اول مردود می شود در مسیر زندگی مردود خواهد شد از همین روی طرح سنجش را با حساسیت ویژه باید دنبال کنیم . 

نخعی  خاطرنشان کرد: در سال آینده ردیف بودجه پیش دبستانی ویژه توسعه پیش دبستانی مناطق محروم را در پیش روی خواهیم داشت که از این فرصت فراهم شده می توان هم در ارتقاء پوشش پیش دبستانی و هم در بحث سنجش استفاده نمود . 

وی با اشاره به اینکه 75 درصد یادگیری آدم ها از طریق چشم و حس بینایی صورت می گیرد تاکید کرد: توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه مسئول طرح سنجش مشکلات بسیاری را حل خواهد کرد . 

نخعی با اشاره به اینکه همراهی و همکاری دستگاه های مشتاق در کنار آموزش و پرورش قابل تامل است تصریح کرد: با این توان اثر گذار دستگاه های همراه می توان علاقه مندی به افزایش میزان پوشش طرح سنجش را مشاهده کرد از همین روی انتظار می رود هدف گذاری این طرح برای سال تحصیلی پیش روی بر این باشد که 60 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار دهد . 

اوکاتی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پایش قبل از دبستان مهم ترین بخش سلامت است. 

وی افزود: طرح سنجش بدو ورود به دبستان می تواند جلوی بسیاری از موارد دیگر را بگیرد و هزینه ها را به طور چشمگیر کاهش دهد . 

انتهای پیام/گ
برچسب ها: رتبه ، تکرار ، پایه اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار