وداع با محمدعلی کلی+تصاویر

پیکر قهرمان افسانه‌ای بوکس جهان روز گذشته در زادگاهش به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، روز گذشته (جمعه) هزاران نفر از علاقمندان محمدعلی کِلی - قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان – از مسلمان گرفته تا مسیحی برای شرکت در مراسم یادبود وی در شهر لوییویل در ایالت کنتاکی آمریکا گرد هم آمدند تا برای آخرین بار با اسطوره خود وداع کنند. 

تابوت محمدعلی با همراهی جمعیت از مقابل خانه دوران کودکی او در شهر لوییویل، تشییع و سپس با مشایعت دوستان و خانواده‌اش در یک قبرستان خصوصی به خاک سپرده شد. 

وداع با محمدعلی کلی+تصاویر

قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان و مدافع حقوق اقلیت سیاه‌پوست آمریکا جمعه گذشته  در 74 سالگی در بیمارستان فینیکس در ایالت آریزونای آمریکا درگذشت.

مراسم یادبود کِلی روز گذشته با تلاوت آیات 30 تا 35 سوره فصلت آغاز شد که در آن مؤمنان واقعی به بهشت وعده داده شده خداوند بشارت داده می‌شوند.

وداع با محمدعلی کلی+تصاویر

خاخام «میخائیل لرنر» در این مراسم با انتقاد از بی‌عدالتی علیه مسلمانان و سیاه‌پوستان در جامعه آمریکا، گفت: برای گرامیداشت محمدعلی باید محمدعلی بود و در برابر ظلم و بی‌عدالتی سکوت نکرد.

وداع با محمدعلی کلی+تصاویر

لونی – همسر کِلی – نیز در بخشی از این مراسم گفت: محمدعلی هرگز با وجود هزینه‌ها و فشارهای زیاد، اعتقادات شخصی و باورهای مذهبی خود را تغییر نداد و همیشه معتقد بود که دشمنی‌ها باعث قوی‌تر شدن انسان می‌شود. 

وداع با محمدعلی کلی+تصاویر

بیل کلینتون – رئیس جمهور اسبق آمریکا – نیز در این مراسم از محمدعلی کلی به عنوان یک "انسان آزاده" یاد کرد و گفت: محمدعلی در جوانی تصمیم گرفت داستان زندگی خودش را خودش بنویسد و هیچ دشمنی و مخالفتی او را از انجام این کار ناامید نکرد.

وداع با محمدعلی کلی+تصاویر

والری جارت – مشاور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا – نیز پیام ارسالی اوباما که به دلیل همزمان شدن مراسم فارغ‌التحصیلی دخترش در این مراسم حضور نداشت را برای حاضران قرائت کرد. اوباما در این پیام، محمدعلی را بزرگترین و تأثیرگذارترین فرد دوران خود توصیف کرد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار