هشدار سازمان ملل و فرانسه درباره محاصره فلسطین

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه اعلام کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره کرانه باختری می تواند به عنوان یک مجازات دسته جمعی تلقی شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، "رافینا شمدسانی" سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که اقدامات گسترده رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری، تنها مجازاتی برای مجریان عملیات‌های مقاومتی نیست، بلکه ده‌ها و شاید صدها هزار فلسطینی بی‌گناه دیگر را هم در بر می‌گیرد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات اخیر تل‌آویو و اتخاذ اقداماتی که می‌تواند در ردیف مجازات‌های دسته جمعی غیرقانونی قرار گیرد، اظهار داشت که این اقدامات می‌تواند باعث تشدید احساس ظلم و سرخوردگی میان فلسطینیان در این برهه بحرانی شود.

شمدسانی همچنین از اقدام اسرائیل در لغو 83 هزار مجوز فعالیت کارگران فلسطینی در قدس و فلسطین اشغالی سال 1948 انتقاد کرد.

از سوی دیگر، هیات اسرائیل در سازمان این اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل را "دفاع از تروریست‌ها" خواند و به او توصیه کرد که به وضع کنونی خاورمیانه نگاهی بیندازد تا بفهمد حرف‌هایش گذاف است.

 وی در دفاع از اقدامات دولت متبوعش ادامه داد: اسرائیل نیز مانند هر دولت دیگری تدابیری را برای حفظ جان شهروندانش مقابل تروریست‌ها اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه فرانسه نیز تصمیم اسرائیل به ممانعت از ورود فلسطینیان به فلسطین اشغالی سال 1948 و قدس شرقی، در واکنش به عملیات تل‌آویو را خطرناک توصیف کرد و گفت: این اقدام می‌تواند باعث تشدید تنش و درگیری میان طرفین شود.

به گزارش منابع فرانسوی، ژان مارک آیرولت روز جمعه ضمن هشدار نسبت به هر اقدامی که می‌تواند باعث تشدید تنش و درگیری‌ها شود، تصریح کرد که فضای متشنج کنونی، ارائه طرح سیاسی از سوی جامعه بین‌المللی برای فراهم کردن شرایط مناسب به منظور آرام سازی اوضاع و از سر گیری مذاکرات سازش را بیش از پیش ضرورت می‌بخشد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.