معینی: علیدوستی از پس مسابقات مهم برنمی آمد

فریدون معینی رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال یکی از دلایل برکناری علیدوستی از تیم ملی نوجوانان را عدم توانایی وی در مدیریت مسابقات سخت دانست.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان فریدون معینی رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: از آذر سال 1393 علیدوستی و همکارانشان هدایت تیم زیر 16 سال را برعهده گرفتند؛ از همان اوایل کار،مجموعه ای از مسائل آموزشی برای آینده این تیم مطرح بود؛ با توجه به اینکه ورزشکاران در باشگاه هایشان به اندازه کافی آموزش نمی بینند، تأکید شد تا این آموزش ها در تیم ملی انجام شود؛ به همین جهت ما از سال 94 تا این اواخر پیگیریهای بسیاری داشتیم و در کمیته فنی به این نتیجه رسیدیم که این کادر با این توانایی نمی توانند از عهده مسابقات سخت  برآید. دلایلی که داشتیم  مستند است.

معینی اضافه کرد: در طول این مدت بازیکنان 48 بازی تدارکاتی، 3 بازی رسمی، 6 اردوی خارجی و 24 اردوی داخلی داشته اند، در مجموع تیم 28 بازی خارجی را پشت سر گذاشته است که به نظر من این ارقام بسیار زیاد است؛ تیم های دیگر برای آمادگی خود در این مدت 10-12 بازی تدارکاتی پیش بینی می کنند و بر روی  نقاط ضعف کار می کنند تا تیم به درجه خوبی برسد. به همین دلیل اوایل سال 94، خطیب به کادر فنی این تیم اضافه شد.

همچنین حمید خداداد را به عنوان بدنساز به کادر اضافه کردیم و تیم شکل بهتری گرفت، در نهایت توانستیم در مسابقات مقدماتی موفق عمل کنیم؛ اما بعد از آن به دلیل آن که خطیب به تیم تربیت یزد رفت، خلایی در تیم ایجاد شد و کادر فنی هم شخصی را پیشنهاد نکرد و مدعی بودند که تعداد کافی است، اما بعد از مدتی رشد خاصی را شاهد نبودیم.

وی در پاسخ به این سوال که ملاک شما برای شرایط خوب تیم در بازیهای دوستانه چه بوده است  تشریح کرد: کمیته جوانان و کمیته فنی همیشه بر فعالیتهای تیم نظارت دارند؛ وقتی که این احساس به وجود آمد، نظارت بیش از پیش افزایش یافت.

من در تورنمنت بلاروس و ازبکستان کنار تیم بودم. در ازبکستان از تیم بسیار ناامید شدم؛ جلساتی را با کادر فنی برگزار کردم و اعلام کردم شرایط باید دگرگون شود. در غیر این صورت نمی توانیم از عهده مسابقات نهایی برآییم. بعد از تورنمنت ازبکستان، در چین هم موفقیتی نداشتیم و نهایتاً از ژاپنی ها   4-1 شکست خوردیم. 

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برای ما کیفیت کار بیشتر مطرح است، از همان اوایل کیفیت کار من را نگران می کرد؛ شما ممکن است ببازید اما بازی پایاپای و خوبی را داشته باشید. بنده فیلم بازی ها را به علیدوستی، خداداد و استخری نشان دادم و اظهار کردم مشکلات زیادی در تیم وجود دارد، تیم چه توپ را در اختیار دارد و چه ندارد، نمی داند باید چیکار کند. بسیاری از مشکلات عمده این تیم بررسی نشده است که نهایتا با نظر کمیته فنی علیدوستی برکنار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار