ترمیم کابینه الجزایر در پی کاهش شدید در آمدهای نفت و گاز

رئیس جمهوری الجزایر روز شنبه در ترمیم کابینه اش ، وزیران جدید انرژی و دارایی این کشور را معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، انتخاب وزیران جدید در بحبوحه تلاش الجزایر عضو اوپک برای برخورد با سقوط شدید قیمت نفت و کاهش درآمدهای گاز و نفت این کشور صورت گرفت که فشار زیادی بر دارایی های الجزایر وارد کرده است.

دریک بیانیه دولت الجزایر که توسط رسانه های رسمی این کشور مخابره شد، نورالدین بوطرفه رئیس شرکت برق دولتی سونلغاز به عنوان وزیر انرژی جدید و جانشین صالح خبری شده و درعین حال 'حاجی بابا عمی' معاون وزیر بودجه در وزارت دارایی جانشین عبدالرحمن بن خلفه شده است.

هیچ دلیلی برای این تغییرات ارائه نشده ولی ترمیم کابینه الجزایر در تلاش برای احیای اقتصادی با توجه به دیدگاه های مختلف بر سر پیشبرد اصلاحات اقتصادی صورت گرفته است.

این کشور افریقای شمالی تاکنون تدابیری برای سازگاری با کاهش درآمد از حمله افزایش قیمت های یارانه ای سوخت و برق، کاهش پروژه های زیربنایی و زدن شاخ و برگ های هزینه بودجه اتخاذ کرده است.

ولی این اصلاحات به کندی پیش رفته و موجب مجادله بین اصلاح طلبان مشتاق به کاهش اتکا به در آمدهای نفت و گاز و جناح محافظه کار قدیمی تر شده که مایل به آزادسازی نظام اقتصادی تحت سلطه دولت نیستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار