حمایت نماینده پارلمان عراق از حضور قاسم سلیمانی در این کشور

یکی از نمایندگان پارلمان عراق ضمن دفاع از حضور فرمانده سپاه قدس ایران در این کشور، به نقش مخرب سفیر عربستان در بغداد اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه، محمد ناجی، نماینده وابسته به فراکسیون بدر، گفت: نیروهای مردمی بخشی از نهاد نظامی در عراق است.

وی افزود: نیروهای مردمی با فتوای آیت‌الله سیستانی شکل گرفته و بخشی از نهاد نظامی عراق محسوب می شود. اگر نیروهای مردمی نبود داعش به بغداد وارد می شد.

این سیاستمدار عراقی در ادامه بیان کرد: قاسم سلیمانی با شروط کامل عراقی ها در عراق حضور دارد، اما ثامر سبهان، سفیر عربستان سعودی در عراق، نیروی اطلاعاتی است نه سفیر. سعودی ها از عراق هراس دارند.

ناجی درباره ورود تظاهرکنندگان به منطقه سبز بغداد نیز گفت: تعدی به نهادهای کشور به بهانه اصلاح درست نیست و ورود به منطقه سبز بغداد به این شکل اشتباه است. بیش از 6 نفر از نیروهای امنیتی با سلاح سرد زخمی شدند. کسانی که خواستار اصلاحات هستند این گونه رفتار نمی کنند.

ابومهدی مهندس معاون هیئت نیروهای مردمی عراق در 28 ماه مه 2016 اعلام کرده بود که حضور قاسم سلیمانی در عراق با درخواست دولت عراق است.وی به توان عراقی ها در شکست داعش نیز اشاره کرده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار