برگزاری اولین جشنواره مهارتی حرکت در گناباد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد گفت: در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین اقشار مختلف جامعه، مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد اولین جشنواره مهارتی حرکت را با هدف شناسایی مهارت های دانش آموزان و دانشجویان گنابادی برگزار می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،غلامرضا علیخانی در خصوص برگزاری اولین جشنواره مهارتی حرکت در گناباد گفت: در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین اقشار مختلف جامعه، مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد اولین جشنواره مهارتی حرکت را با هدف شناسایی مهارت های دانش آموزان و دانشجویان گنابادی برگزار می کند.

وی گفت: در این جشنواره علاقه مندان می توانند دست سازه های خود را در زمینه های مختلف مهارتی از جمله برق، تاسیسات، مکانیک، جوشکاری، رباتیک، الکترونیک، صنایع چوب، خیاطی و صنایع دستی در معرض داوری قرار دهند.

علیخانی در خصوص محورهای جشنواره مهارتی حرکت و زمان برگزاری آن گفت: دست سازه های دانش آموزی و دانشجویی، ابتکارات و اختراعات جوانان و نوجوانان، خلاقیت ها و نوآوری های جدید صنعتی و عرضه مهارت های خاص فنی و حرفه ای محورهای جشنواره مهارتی حرکت گناباد می باشد که از 12 تا 17 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تهیه بهترین سوغات و بهترین عروسک بومی گناباد نیز در بخش مسابقه این جشنواره برگزار خواهد شد، افزود: به افراد برگزیده در بخش های دست سازه های دانش آموزی و دانشجویی، طراحی بسته سوغات و ساخت عروسک بومی محلی گناباد جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد به برگزاری کمپ تابستانی کارآفرینان فردا در گناباد برای دومین سال متوالی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری کمپ کارآفرینان فردا، ایجاد روحیه کارآفرینی در کودکان و نوجوانان است تا با اندیشیدن به اهداف بزرگتر، آینده روشن تری را برای خویش و شهرستان رقم بزنند.

علیخانی با اشاره به اینکه دوره های این کمپ به صورت سه روز کامل در مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیزل شرق کشور واقع در گناباد برگزار می شود، افزود: آموزش برپایه فعالیت هایی شامل ورزش های ذهنی، تمرین های انگیزشی و خلاق، ارائه مباحث توسط فراگیران و یادگیری در خلال داستان های افراد موفق، بازدید از صنایع کسب و کارها و ورزش ها صورت می گیرد.

وی گفت: همچنین در خلال کمپ امکان تعامل رسمی و غیر رسمی با کارآفرینان موفق و نیز چهره های محبوب کودکان و نوجوانان وجود دارد تا در آنها انگیزه لازم برای دستیابی به موفقیت های عالی را ایجاد نمایند.

علیخانی به برگزاری کلاس های متنوع فنی و حرفه ای در پایگاه های اوقات فراغت و آموزشگاه های آزاد در گناباد اشاره و تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده حدود 1000 نفر از دانش آموزان و دانشجویان و عموم مردم از کلاس های متنوع 3 پایگاه اوقات فراغت و 17 آموزشگاه آزاد تحت نظر فنی و حرفه ای که شامل 25 رشته مهارتی گوناگون است، استفاده خواهند نمود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.