اهواز؛

لزوم تشریح دستاوردهای دولت به مردم

استان خوزستان دستاوردها، اقدامات مفید و سازنده‌ای هم در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی داشته است که اين دستاوردها می‌تواند دست‌مایه این نمایشگاه و همایش جنبی آن قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست استانداری خوزستان گفت: چنانچه بتوانیم در ارائه دستاوردها و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت نوآوری داشته باشیم و با اتکا به علم روز حرکت کنیم، تبعا برای بیننده جذابیت بیشتری خواهد داشت و از طرفی موجب می‌شود دستاوردهای دولت در سطح استان به شکل بهتری به مردم معرفی شود.

فرج‌الله خبیر در جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت که در محل استانداری خوزستان برگزار شد،اظهار کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که از تمام امکانات استان در راه برگزاری این نمایشگاه استفاده کنیم و دستگاه‌های اجرائی نیز کمال همکاری را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: استان خوزستان نیز دستاوردها، اقدامات مفید و سازنده‌ای هم در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی داشته است که اين دستاوردها می‌تواند دست‌مایه این نمایشگاه و همایش جنبی آن قرار بگیرد.

خبیر تصریح کرد: امیدواریم با همت تمام کسانی که در اين زمينه مسوولیت دارند، شاهد ارائه این دستاوردها به نحو مطلوب باشیم و ان‌شاالله مواردی همچون تامین مکان، تامین امکانات مورد نیاز و همکاری دستگاه‌های اجرائی نیز عملی شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا اعضا بتوانند با خیال راحت به برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای برنامه‌ها بپردازند.

سرپرست استانداری خوزستان ادامه داد: این نمایشگاه، نمایش دستاوردهای همین دستگاه‌های اجرایی در استان است و این دستاوردها باید به نحو مطلوبي براي مردم استان ارایه و تشريح شود که فکر می‌کنم دولت یازدهم قدم‌های موثر و سازنده‌ای را در طول سه سال اخیر در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و داخلی برداشته است.

وی عنوان کرد: البته ممکن است بعضی از این دستاوردها همانند بحث برجام، به نظر ساده بیاید اما معتقدم که در موضوع مذاکرات هسته‌ای، اقتدار جمهوری اسلامی و مهارت دیپلمات‌های کشور هر دو تعیین کننده بود و در نهایت منجر به عقد توافقنامه شد.

خبیر گفت: این که این توافق در کوتاه مدت تا چه اندازه بر مسائل اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی و بین المللی ما تاثیر گذار است، مقداری محل مناقشه است اما با این حال می‌توان گفت آن مسیرهایی که طی سالیان متمادی بسته شده بود، به تدریج و با تعاملی که با دنیای خارج برقرار شده، در حال باز شدن است.

وی افزود: از جمله این مسیرها می‌توان به ارتباطات اقتصادی، بانکی، قراردادهای بانکی بین دولت ایران و کشورهای خارجی، تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری و استقبال گردشگران خارجی برای سفر به ایران و بازدید از میراث فرهنگی کشور و همچنین علاقه‌مندی دیپلمات‌های خارجی جهت سفر به ایران اشاره کرد.

سرپرست استانداری خوزستان بیان کرد: تمام این‌ها نشانگر این است که برجام دستاوردهای خوبی در صحنه دیپلماسی، روابط بین‌المللی و بخش داخلی کشور داشته است. بنابراین باید اثرات این دستاوردها را به تدریج در سال‌های آتی ببینیم زیرا اگر اکنون هر سرمایه‌گذاری آغاز شود، چند سالی زمان خواهد برد تا نتیجه آن در صحنه اقتصاد داخلی نمود پیدا کند.

خبیر گفت: بخشی از نمایشگاه دستاوردهای دولت طبیعتا باید به فعالیت‌های دولت و دستاوردهایش در صحنه بین‌المللی اختصاص یابد و در عرصه داخلی نیز ما طرح تحول نظام سلامت را داشتیم که اقدام ارزنده‌ای از سوی دولت یازدهم بود و به اجرا رسید؛ ممکن است ما در عرصه بهداشت، سلامت و ارائه خدمات به مردم هنوز هم کاستی‌هایی داشته باشیم اما دستاوردهایی که در زمینه طرح تحول نظام سلامت محقق شده، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی افزود: نباید فراموش کرد زمانی که این دولت روی کار آمد، بازار دارو در کشور بسیار آشفته بود و تقریبا با نوعی ناامنی در این زمینه مواجه بودیم و بسیاری از بیماران نگران سلامت خود و خانواده‌های خودشان بودند و همچنین بخش مهمی از هزینه‌ها از جیب خود بیماران پرداخت می‌شد.

سرپرست استانداری خوزستان با ابراز خرسندی از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: خوشبختانه با این اقدام بخش عمده‌ای از این نگرانی‌ها برطرف و علاوه بر این طرح، بهسازی محیط بیمارستان‌ها نیز به شکل نسبتا مطلوبی آغاز شد.

وی ادامه داد: البته این طرح چند مرحله دارد و هنوز تعدادی از مراحل اجرای آن باقی مانده است که امیدواریم با تامین امکانات و اعتبارات مورد نیاز، به مرحله اجرا درآید تا كل طرح كاملا برای مردم قابل لمس شود.

خبیر در ادامه با اشاره به اقتصاد داخلی کشور عنوان کرد: ما نوساناتی در نرخ ارز و نرخ تورم داشتیم که برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ناامنی بسیاری ایجاد کرده بود که خوشبختانه اكنون با تصمیمات دولت شاهد ثبات نسبی در بازار ارز و پایین آمدن نرخ تورم هستیم.

وی اظهار کرد: اگر چه در عرصه اقتصاد همچنان از رکود و بیکاری رنج می‌بریم اما امیدوارم دولت با تصمیماتی که در سال جاری در قالب اقتصاد مقاومتی اتخاذ کرده است، بتواند دستاوردهای قابل توجهی را نیز در راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام داشته باشد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.