زاهدان؛

برخورد با دانشجویان هنجارشکن جشنواره اقوام

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در واکنش به اتفاقات اخیر ضد فرهنگی عده ای دانشجو در این دانشگاه گفت:با دانشجویان هنجارشکن جشنواره اقوام دانشگاه سیستان وبلوچستان برخورد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛دکتربندانی درنشست خبری خود با اصحاب رسانه از برخورد جدی با دانشجویان خاطی این جشنواره اقوام خبر داد و افزود: وقتی فعالیت های فرهنگی سالم در دانشگاه چند برابر می شود هنجارشکنی و حاشیه سازی از سوی برخی از جوانان احساسی دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره حرکت، رویش و اقوام که چندی پیش در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد بیش از 90 ساعت برنامه فرهنگی سالم به مخاطبان ارائه شد که تعداد اندکی از دانشجویان با اقداماتی دور از شئون اسلامی موجب ایجاد ذهنیت منفی از این جشنواره شدند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با دانشجویان خاطی در کمیته انضباطی و برحسب قوانین موجود برخورد خواهد شد تا از تکرار مجدد حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود.

وی گفت: هیچ جامعه ای نمی تواند ادعا کند که همه فعالیت های خود را به بهترین شکل انجام می دهد و دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز از این قانون مستثنی نیست.

دکتربندانی ادامه داد: شرکت 12 هزار نفر در برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال گذشته نشان می دهد دانشگاه سیستان و بلوچستان از لحاظ اقدامات فرهنگی پیشتاز بوده است اما از طرفی افزایش این برنامه های سالم امکان رخ دادن اشتباهات را نیز زیاد می کند.

وی گفت: از همه نهاد ها انتظار داریم حل و ریشه یابی این مشکل را به متولیان دانشگاه واگذار کنند تا مشکلاتی از این دست در محیط دانشگاه بوجود نیاید.

وی همچنین شایعه برکناری معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه به علت وقوع این حادثه و جنجال را تکذیب کرد و گفت: هیچگونه جابجایی در سطح معاونت انجام نشده است اما با دبیر جشنواره حرکت، رویش و اقوام این دانشگاه به دلیل ضعف مدیریتی برخورد شد.

گفتنی است چندی قبل عده ای دانشجو با رقص در جشنواره حرکت، رویش و اقوام دانشگاه سیستان و بلوچستان موج منفی را در بین مردم و فضای مجازی به راه انداختند که موجب واکنش نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و ائمه جمعه شهرستان های این استان شد.

انتهای پیام/ع-پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار