قطب الدین صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

200 بازیگر قصه‌های شاهنامه را در مشهد اجرا می‌کنند

نمایش میدانی «تازیانه بهرام» با حضور 200 بازیگر در مشهد اجرا می شود.

قطب الدین صادقی کارگردان و نمایشنامه نویس  در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای نمایشی با عنوان «تازیانه بهرام» گفت: قرار است تا چند روز دیگر به مشهد بروم و درباره اجرای نمایش میدانی تازیانه بهرام  در مشهد برنامه ریزی کنیم این نمایش جزو آثار میدانی گسترده است که 200 بازیگر دارد.

وی ادامه داد : همه  200 بازیگر این نمایش چه حرفه ای و چه غیر حرفه ای   خراسانی هستند. همچنین طراحی صحنه ای ویژه ای خواهیم داشت تا به نوعی قصه ی «تازیانه بهرام» از داستانهای برجسته شاهنامه  را به خوبی به تصویر بکشیم.

کارگردان «عادل ها»  بیان کرد: داستان «تازیانه بهرام» یکی از بزرگترین  قصه های شاهنامه است و چنانچه برنامه هایمان به موقع پیش برود به زودی این اثر به صورت میدانی در مشهد اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است؛ داستان کوتاه تازیانه بهرام، از بخش‌های زیبا و نیرومند شاهنامه است. تازیانه بهرام با داشتن نام پهلوان بر خود، نماد نام و ننگ، و درگیری روانی میان نام و ننگ هسته اصلی غمنامه بهرام است.  دلبستگی بهرام به چیزی بی بها نظیر تازیانه که نشانه غرور و پایبندی او به «شرف» است، ضمن آنکه‌اندوه سنگین مرگ فاجعه بار فرود به دست یک تن از گودرزیان، و تلاش بهرام برای بیرون آمدن از زیر بار‌این گناه، انگیزه دیگر او در استقبال از خطر مرگ عنوان شده است.

در ادامه صادقی با اشاره به اجرای  عمومی نمایش «یادگار گاده ره» در فرهنگسرای نیاوران اظهار داشت: این نمایش درباره سرنوشت و حوادثی است که برای قهرمانان و اساطیر منقوش بر جام زرین اتفاق افتاده است. و بعد از پایان اجرای نمایش میدانی «تازیانه بهرام» آن را در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهیم کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار