یزد؛

بروز آکنه در نتیجه بسته شدن فولیکول پوست

یکی از علل بروز اکنه چربی و سلول های مرده پوست است و آکنه در دوران نوجوانی بسیار شایع است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛
جوش(آکنه) مشکلی پوستی بوده و زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو در اثر تجمع چربی و سلول پوستی مرده در آن پر می شود.
 
معمولا جوش (آکنه) در نواحی پوست صورت، گردن، قفسه سینه، شانه ها و گرده رخ می دهد. بعضی از افراد از آکنه با نام جوش سرسیاه، جوش سرسفید، جوش، جوش صورت و … رخ می دهد.
 
جوش یا آکنه در بین نوجوانان بسیار شایع بوده و معمولا بعد از سنین نوجوانی شروع به بهبود می کند. علامت جوش یا آکنه جوش های سرسیاه، قرمز، سرسفید و … بوده که در هرجای پوست از جمله پوست صورت ممکن است رخ داده و در صورت عفونت کرد، می تواند دردناک نیز باشد.
آکنه یا جوش زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو ، چربی و سلول های مرده پوست پر شود. فولیکول های مو به غدد سباسه (چربی دار) متصل می باشند.
 
 این غدد نوعی چربی به نام سبوم ترشح کرده که باعث روان شدن و مرطوب شدن پوست و مو می شود. سبوم بطور معمول از بهمراه مو از پوست بالارفته و سپس از منافذ فولیکول های مو خارج شده و به سطح پوست می روند.
 
زمانیکه بدن شما سبوم (چربی) بیشتر از حد نیاز ترشح کرده و سلول های مرده بیشتری وجود دارد، هردو این عوامل با هم در فولیکول مو جمع شده و محیطی باکتریایی بوجود می آورد.
 
 این تجمع می تواند باعث بادکردن دیواره فولیکول و بوجود آمدن جوش سرسفید و یا باز شدن آن و بوجود آمدن جوش سرسیاه شود. سایر انواع جوش و کیست نیز در اثر فعل و انفعالت و شرایط مختلف این چربی و سلول مرده جمع شده بوجود می آید.
درمان جوش یا آکنه با کاهش چربی پوست، افزایش سرعت از بین بردن سلول های مرده، درمان عفونت های باکتریایی، کاهش التهاب و یا همه چهار عامل ذکر شده، انجام می شود.
 
 در اکثر درمان های تجویزی جوش صورت و سایر نقاط بدن، نتیجه مطلوبی در 4 تا 8 هفته اول مشاهده نمی شود و حتی قبل از شروع به بهبود، ممکن است پوست شما بدتر نیز شود.
 
در ادامه به معرفی انواع درمان های جوش صورت و سایر نقاط بدن که پزشک شما برای بهبود جوش های شما، ممکن است استفاده نماید، می پردازیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.