سیستان وبلوچستان

نظام مهندسی ساختمان ظرفیت مناسبی برای ورود به حاشیه نشینی دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظام مهندسی ساختمان ظرفیت مناسبی برای ورود به حاشیه نشینی دارد و می تواند با استفاده از نیروی متخصص خود طرح هایی را برای بهسازی مناطق حاشیه ای زاهدان تعریف کند.

به گزارش خبرنگا رگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان،؛علی اوسط هاشمی در نشست بررسی مشکلات موجود در روند ساخت و ساز استان و امکان فعالیت مشترک نظام مهندسی با ارگان های دولتی افزود: بیش از 500 هزار نفر حاشیه نشین در استان، این موضوع به یکی از مهمترین معضل های پیش روی مسئولان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یک پنجم جمعیت سیستان و بلوچستان در معرض آسیب های اجتماعی و اقتصادی حاشیه نشینی قرار دارند که نظام مهندسی ساختمان می تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نظام مهندسی ضامن حیات جامعه بوده و باید به گونه ای عمل کند تا خدمات آن در جامعه قابل لمس باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان را روستائیان تشکیل می دهد که باید برای ساخت و سازهای روستایی تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شود.

رئیس نظام مهندسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: صنعت ساختمان موتور محرکه کشور بوده و حدود هزار شغل به صورت غیر مستقیم با این صنعت همکاری دارند و بودجه ساخت و ساز بخش خصوصی در کشور تقریبا با بودجه عمرانی کشور برابری می کند.

کامبیز نرماشیری تصریح کرد: گرچه ساخت و ساز در کشور و استان رکود داشته اما ساخت وساز در سال 94 در سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل آن پنج درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه های خدمات مهندسی بر مبنای قانون اعمال شده و حتی برای ساخت و ساز در سیستان و بلوچستان تخفیف های گسترده ای در تعرفه ها اعمال شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار