همدان؛

کانون‌های مساجد همدان بیستم تیرماه میزبان برنامه‌های اوقات فراغت

دبیر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان از آغاز برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد همدان از ٢٠ تیرماه خبر داد و گفت: شعار برنامه‌های امسال «تابستانی گرمی و شاد» است.

کانون‌های مساجد همدان بیستم تیرماه میزبان برنامه‌های اوقات فراغت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض‌منش با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت پیش‌بینی شده در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از ٢٠ تیرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: این طرح دو ماهه بوده و تا شهریورماه ادامه دارد.


وی شعار امسال برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را «تابستانی گرمی و شاد» دانست و افزود: با نامگذاری این شعار، نوجوانان و جوانان ضمن غنی‎سازی اوقات فراغت می‌توانند از فرصت‌های خود به نحو مطلوبی استفاده کنند.

دبیر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان تصریح کرد: برگزاری اردوهای یک روزه، کلاس‌های آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر، برگزاری مسابقات قرآنی و تفریحی از جمله برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است.

وی با بیان اینکه همدان امروز با بیش از ٥٦٠ کانون فرهنگی ـ هنری یکی از بزرگترین شبکه‌های فرهنگی را دارد، گفت: کانون‌های فرهنگی به صورت مستقیم با نوجوانان و جوانان در ارتباط است و محور فعالیت‌ها هم علاوه بر مباحث قرآنی و احکام، آشنا کردن بچه‌ها با حوزه‌های هنری و فرهنگی است.

فیض‌منش افزایش کانون‌ها در سال جاری را اولویت ندانست و افزود: سیاست کلی ما در سال ٩٥ ارتقای سطح کیفی کانون‌‌ها با آموزش‌های پیش‌بینی شده، است.

وی در خصوص تجهیز کانون‌ها نیز خاطرنشان کرد: برای تجهیز کانون‌ها، اعتبارات در اختیار خود آنها قرار می‌گیرد به طوری که همه کانون‌ها دارای حساب بانکی مستقل هستند که دبیرخانه کمک‌های نقدی خود را به صورت شبکه بزرگ عملیات بانکی به حساب آنها واریز می‌کند.

دبیر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان با تأکید بر اینکه اعتبارات بدون حضور و طی مسافتی از سوی مدیران کانون‌ها به حساب آنها واریز می‌شود، گفت: در نحوه هزینه‌کرد اعتبارات نیز مشخص نشده که این اعتبارات به صورت تجهیزاتی یا فعالیتی هزینه شود.

وی یادآور شد: این اعتبارات در اختیار کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد قرار می‌گیرد و آنها بر اساس نیازمندی خود هزینه می‌کنند.

فیض‌منش بیان کرد: در حوزه کانون‌ها به سه اصل تربیت متعالی انسان، محوریت مسجد و کارآمدسازی کانو‌ن‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، معتقد هستیم.

وی سه محور فوق را اصول حاکم بر فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد دانست و اضافه کرد: امیدواریم این سه اصل منجر به ارتقای فرهنگ عمومی، مقاوم‌سازی فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی، تحقق عدالت فرهنگی با پذیرش تنوع فرهنگی موجود در کشور شود.

دبیر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای که در کانون‌های مساجد موجود است، با برنامه‌ریزی راهبردی و نظارت از این فعالیت‌ها بهره‌مند شد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.