اهواز؛

اجتناب دستفروشان از رفتن به پارک ربیع

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر با همکاری شورای تامین اهواز، نیروی انتظامی و دادگستری اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا حلاج بیان کرد: پارک ربیع (آخر آسفالت) برای استقرار دستفروشان در نظر گرفت شده است که به دلیل فراهم بودن روشنایی و سرویس بهداشتی و پارکینگ به عنوان شب بازار هم می تواند فعالیت کند.

وی درباره اعتراض دستفروشان هسته مرکزی اهواز به محل جدید و ممانعت آن ها از حضور در پارک ربیع اظهار داشت: به طور طبیعی جابجایی از مرکز شهر با آن تردد و جمعیت بالا به مکانی همچون پارک ربیع سخت است اما حضور دستفروشان نارضایتی مردم و کسبه را به دنبال داشت به همین دلیل دستفروشان باید طرح ساماندهی را قبول کنند و در محل درنظر گرفته شده مستقر شوند.

حلاج تاکید کرد: دستفروشان مشکلات امنیتی در پارک ربیع را مطرح کرده بودند که نیروی انتظامی اهواز تعهد کرده امنیت را تامین کند.

این مقام مسئول پیشنهاد تبدیل پارکینگ رفاه به بازار دستفروشان را غیرممکن دانست و گفت: شورای تامین با این طرح مخالف است، زیرا باعث ایجاد ترافیک در جاده ساحلی می شود، علاوه بر این در هر شیفیت 700 خودرو در این محل پارک می کنند که تاثیر زیادی بر حجم ترافیک دارد.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز خاطرنشان کرد: قیمت این زمین که قرار است به پارکینگ چند طبقه تبدیل شود بیش از 1 هزار میلیارد ریال است که هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند آن را به بازار دستفروشی اختصاص دهیم.

علیرضا حلاج با بیان اینکه بیش از 50 درصد دستفروشان هسته مرکزی شهر از اهالی استان های مجاور هستند اذعان داشت: 30 تا 40 درصد دستفروشان نیز مغازه داران بودند که وسایل خود را روی پیاده رو قرار داده و کالاها را به صورت دستفروشی عرضه می کردند.

وی تصریح کرد: 2 دستگاه اتوبوس رایگان برای تردد به پارک ربیع در نظر گرفته شده بود که با ممانعت دستفروشان از حضور در پارک ربیع فعلا غیرفعال هستند و در صورت نیاز تا 10 دستگاه اتوبوس را در این مسیر قرار می دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.