4 سال حضور غیرقانونی اصفهانیان در کمیته داوران فوتبال

این روزها با وجود حضور 4 ساله اصفهانیان در کمیته داوران فوتبال زمزمه هایی مبنی بر غیرقانونی بودن عضویت وی در این کمیته به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،فریدون اصفهانیان یکی ازاعضای  کمیته داوران فوتبال است، به علاوه ریاست هیئت فوتبال زنجان را به عهده دارد  و عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال نیز هست. حضور وی در 3 منصب فوتبالی، عضویتش در کمیته داران را تحت شعاع قرار داده است.  اصفهانیان در این سال ها خدمات ارزشمندی را به فوتبال ارائه داده است اما این خدمات مانع از آن نمی شود که نقض آیین نامه صریح فیفا نادیده گرفته شود.

نوید مظفری داور سابق فوتبال ایران دراین باره به خبرنگار ما گفت: از تمامی زحمات اصفهانیان سپاسگزارم اما باید بگویم حضور 4 ساله او در کمیته داوران غیر قانونی است.

مظفری برای اثبات صحبت هایش به ماده 4 آیین نامه فیفا اشاره می کند و ادامه می دهد طبق این ماده ساختار کمیته داوران از یک رئیس، یک نائب رئیس و اعضا تشکیل می شود که این افراد نباید به هیچ یک از باشگاه ها، اتحادیه ها و تشکیلات فوتبالی وابسته باشند و یا در آن فعالیت کنند.

حال سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که بعد از 4 سال چرا امروز صحبت از حضور غیرقانونی اصفهانیان در کمیته داوران به میان آمده است. در این خصوص مظفری معتقد است این مسئله برای امروز نیست در این 4 سال بارها نقض آیین نامه فیفا به مسئولین گوش زد شده اما گوش شنوایی وجود نداشته است. اکنون وظیفه تاج و هیئت رییسه است که این موضوع را پیگیری کنند.

داور سابق فوتبال راه حل این مشکل را استعفای اصفهانیان از ریاست هیئت فوتیال زنجان دانست.

مظفری درباره واکنش احتمالی  فیفا به این مسئله خاطرنشان کرد واقعا نمی دانم فیفا چه برخوردی خواهد داشت. اما فکر می کنم به فکر فیفا نخواهد رسید که کشوری به صراحت قوانین را زیر پا بگذارد آن هم به مدت 4 سال!!

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار