ریکُد: جدیت اپل در رقابت با آمازون و گوگل بر سر هوش مصنوعی

به باور کارشناسان، اپل با تغییرات جدید دستیار صوتی «سیری» در آی‌او‌اِس 10 به رقابت با سایر شرکت‌ها می‌پردازد.

ریکُد: جدیت اپل در رقابت با آمازون و گوگل بر سر هوش مصنوعی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "ریکُد"، اپل کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان 2016 را امروز 24 خرداد ماه برگزار خواهد کرد. عده زیادی انتظار تغییرات گسترده در «سیری،» دستیار صوتی این شرکت را دارند. مهم‌ترین این تغییرات، ایجاد امکان دسترسی برنامه‌های جانبی به سیری است.

لغو محدودیت دسترسی به سیری-- که طی پنج سال گذشته بر روی این دستیار صوتی وجود داشته است-- برای اپل گام مهمی به حساب می‌آید. در گذشته، تعداد محدودی از برنامه‌های جانبی، مانند "یِلپ" (Yelp) با شرایطی خاص، به سیری دسترسی داشته‌اند. ولی بسیاری از برنامه‌نویسان آی‌او‌اِس از پشتیبانی سیری در نرم‌افزارهایشان محروم بوده‌اند. حال که از سیری در تمامی محصولات این شرکت –آی‌فون، آی‌پد، اپل‌واچ و اپل تی‌وی-- استفاده شده‌است، برای این شرکت فرصتی استثنایی به منظور گسترش پشتیبانی سیری از برنامه‌های مختلف پیش آمده است.

شرکت‌هایی مثل آمازون و گوگل نیز از رقیبان سرسخت اپل در زمینه هوش مصنوعی و دستیار صوتی هستند. برای برنامه‌نویسان، کار با دستیار صوتی آمازون که "الِکسا" نام دارد، بسیار ساده است. هم اکنون الکسا از برنامه‌های مختلفی از جمله "اوبِر" پشتیبانی می‌کند.

گوگل نیز مشغول کار بر روی دستیار صوتی خود است. این شرکت بر بهبود هوش مصنوعی دستیارش تمرکز زیادی کرده‌است.

هرکدام از این دستیارها نقاط ضعف و قوت خود را دارند و برنده نهایی آن‌ها تاکنون مشخص نشده‌است. با این حال کاهش محدودیت‌های سیری می‌تواند برگ برنده‌ای برای اپل در این رقابت باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار