عباسی طی تذکری:

رؤسای شعب و پزشکیان برای بررسی اعتراض‌ها درباره کمیسیون‌ها باید مجددا جلسه تشکیل دهند

نماینده رودسر و املش در اعتراض به دست زدن روز گذشته نمایندگان در صحن این عمل را سبک کردن جایگاه و منزلت مجلس اعلام کرد.

رؤسای شعب و پزشکیان برای بررسی اعتراض‌ها درباره کمیسیون‌ها باید مجددا جلسه تشکیل دهند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش طی تذکری براساس ماده 109 در جلسه علنی امروز سه شنبه 25 خردادماه خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: بحث تذکرات و اخطارها در تابلوی مجلس کاملا مشخص بوده اما روز گذشته بعد از خارج شدن از دستور باید تذکرهای دو دقیقه‌ای اعلام می‌شد.

وی ادامه داد: اما متأسفانه رئیس مجلس اجازه دادند تا یک تذکر آیین نامه‌ای در آن لحظه اعلام شود که طی آن تذکر شعب به بی‌عدالتی زیر سوال برده شد.

عباسی تأکید کرد: بعد از تذکر آیین نامه‌ای برخی نمایندگان شروع به دست زدن کردند که این امر جایگاه و منزلت مجلس را سبک کرد، برخی همکاران باید بدانند که اینجا مجلس بوده و باید قداست آن حفظ شود.

نماینده رودسر و املش خاطر نشان کرد: هیچگاه در ادوار مجلس رسم نبوده بعد از سخنان یکی از همکاران دست زده شود، اینجا مجلس است و سالن اجتماعات نیست.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی اظهار داشت: باید چارچوب‌های رفتاری داخلی مجلس مطابق آیین نامه رعایت شود.

عباسی در ادامه طی تذکری دیگر براساس ماده 41 تبصره 3 اذعان داشت: اقداماتی در بحث تشکیل شعب به وجود آمده که در چند مورد صحیح است.

نماینده رودسر و املش تصریح کرد: بنده رئیس شعبه سه هستم و باید نمایندگان بدانند که در زمان انتخاب گزینه دوم خود برای حضور در کمیسیون باید تعداد آن کمیسیون را مورد بررسی قرار دهند.

وی خطاب به لاریجانی درخواست کرد که امروز پزشکیان نایب رئیس اول با رؤسای شعبه جلسه‌ای برگزار کنند تا در مورد 4 موردی که اعتراضات نمایندگان وارد بوده جلسه‌ای تشکیل شود.

لاریجانی در پاسخ به وی تأکید کرد: رؤسای شعب مطابق آیین نامه باید تصمیم بگیرند هر چند همیشه چند مورد اختلاف نظر به وجود می‌آید که این بدلیل آیین نامه طبیعی است.

وی خاطر نشان کرد: اما اگر خلاف آیین نامه رفتار شده پزشکیان جلسه‌ای را تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار