اهواز؛

فعالیت بیش از 150 شرکت در حوزه علم و فناوری در خوزستان

رئيس پارک علم و فناوري خوزستان گفت: 180 شرکت در حوزه هاي علم و فناوري در استان فعاليت دارند که از اين تعداد 60 شرکت دانش بنيان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،بابک مختاري بیان کرد: از اين تعداد شرکت، 142 شرکت زير مجموعه پارک علم و فناوري، 30شرکت زير مجموعه مرکز رشد دانشگاه شهيد چمران اهواز و تعدادي نيز مربوط به دانشگاه علوم پزشکي اهواز می باشند.

وی افزود: اين پارک از نظر فعاليت هاي مربوط به حوزه فناوري و دانش بنيان، جزو 10 پارک نخست کشور است و از نظر ميزان فروش شرکت هاي دانش بنيان رتبه 12 را دارد.

مختاری تاسيس صندوق پژوهش و فناوري را از برنامه هاي امسال پارک علم و فناوري خوزستان اعلام کرد و اظهار داشت: اين صندوق با سرمايه 51 درصدي بخش خصوصي و 49 درصدي بخش دولتي راه اندازي، و از طرح هاي کارآفرينانه پژوهشگران و کارآفرينان خوزستان حمايت مالي مي کند.

رئيس پارک علم و فناوري خوزستان خاطرنشان کرد: راه اندازي مدرسه کسب و کار، برگزاري جشنواره ايتاپ (ايده تا پديده) براي عموم شهروندان با هدف گسترش فرهنگ ايده پردازي بين افراد جامعه و آموزش به ايده دهندگان برتر براي راه اندازي کسب و کار، تعمير و تجهيز ساختمان مرکزي پارک علم و فناوري خريداري شده از دانشگاه شهيد چمران اهواز از جمله ديگر برنامه هاي امسال است.

وي در خصوص مشکلات پارک علم و فناوري اذعان داشت: کمبود فضا از مهم ترين مشکلات اين حوزه است که در تلاش هستيم با همکاري ساير دانشگاه ها و دستگاه هاي اجرايي فضاهايي را به صورت موقت در اختيار گرفته و به کارآفرينان خوزستان خدمت رساني کنيم.

این مقام مسئول افزود: بودجه پارک علم و فناوري به صورت کلي نسبت به ساير دستگاه ها کمتر است و تقريبا دو درصد بودجه وزارت علوم را در اختيار دارد.

بابک مختاری تصریح کرد: براي سازماندهي وضعيت بودجه پارک هاي علم و فناوري، به تازگي از سوي دفتر برنامه ريزي امور فناوري وزارت علوم و آموزش عالي، کميته اي براي ترميم و ارتقاي پارک ها متشکل از چند نفر از روساي پارک ها و چند کارشناس خبره تشکيل شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.