فرمانده ارشد نیروی مردمی عراق: قدردان مشاوره نظامی و حمایت تسلیحاتی ایران هستیم

یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مردمی عراق از حمایت‌های ایران در جنگ با گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه روداو، عدنان الشحمانی، دبیر کل گردانهای التیار الرسالی وابسته به نیروهای مردمی عراق، گفت: حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) طرح بزرگی که عراق و منطقه را هدف قرار داده بود، خنثی کرد.

وی افزود: نیروهای بسیج مردمی با تمام توان در برابر تهدید خطرناک ضد عراق ایستاد و بزرگترین طرح برای تجزیه منطقه را به شکست کشاند. هدف اجرای سایکس پیکوجدید در منطقه بود که اراده حشد الشعی و ملت عراق و پیشمرگان و دیگر گروههایی که علیه داعش ایستاند این طرح را ناکام گذاشت.

شحمانی در واکنش به اتهاماتی که علیه حشد الشعبی پس از آزادی مناطق تحت اشغال داعش زده می شود بیان کرد: ویدئوهایی که منتشر می شود نیاز به بررسی دارد تا صحت و سقم آن مشخص شود اما به هر حال با هر تخلفی برخورد خواهد شد.

وی خطاب به افرادی که در هتلهای اربیل و برخی کشورهای عرب به سر می برند و علیه نیروهای مردمی عراق توطئه می کنند، گفت: اگر خیلی دوستدار مردم تحت اشغال داعش هستید چرا برای آزادی مناطق خود اقدامی نمی کنید؟ اگر توان جنگیدن ندارید به پشت جبهه بیایید و از نزدیک اوضاع را ببینید؟ چرا به شبکه های تلویزیونی و داعش و مغرضان گوش می دهید؟ این داعش است که مرتکب جنایات کثیف می شود و نیروهای مردمی اقدامی مرتکب نشده اند.

دبیر کل گردانهای التیار الرسالی در ادامه افزود: برخی مانند اثیل نجیفی و حاتم سلیمان که مناطق خود را ترک کرده اند و هم اکنون معترض آزادی سازی شهرها از سوی حشدالشعبی هستند، به آنها می گویم که بسیج مردمی و پیشمرگان با داعش می جنگند چرا شما فرار کرده و در هتل زندگی می کنید؟ با فرار نمی شود مناطق تحت اشغال را آزاد کرد.ما نمی توانیم خانواده هایی که از سوی داعش تهدید می شوند را تنها بگذاریم.

وی بیان کرد: اگر شما شجاعت ندارید دیگران دارند.اگر توان جنگیدن ندارید دست کم اخلاق مدار باشید و به ارزشها پایبند باشید با مردم به صداقت رفتار کنید. این اتهامات به نفع عراق نیست بلکه به سود داعش و حامیان آن است.آنها مزدور هستند و مرتبط به طرح های داعش.

شحمانی درباره نقش فرماندهان ایرانی ها در فلوجه گفت: مشاوران ایرانی نقش بسیار مهمی دارند زیرا تجربه زیادی در ارائه حمایت لجستیک و مشاوره های نظامی با توجه به نبرد آنها در سوریه با داعش دارند.ما هم اکنون تحرکات داعش و نحوه مبارزه با آن را می دانیم.

وی تاکید کرد: در شرایطی که کشورها انبارهای خود را به روی دولت عراق بستند این ایران بود که انبارهای خود را گشود و سلاح به عراق داد..ما ازجمهوری اسلامی قدردانی می کنیم.ما وفادار به این موضع ایرانی ها خواهیم ماند.

شحمانی در ادامه با اشاره به نبرد فلوجه اظهار داشت: نیروهای مردمی تاکنون در اطراف شهر فلوجه به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح هستند ما حامی دیگر نیروها هستیم و خط دفاعی اصلی را برای آنها تشکیل می دهیم.ارتش، پلیس، نیروهای مبارزه با تروریسم و فرماندهی عملیات ویژه در حال پیشروی هستند. وجود خانواده ها مانع عملیات آزاد سازی است زیرا سرنوشت عملیات مشخص است.

وی افزود: حشدالشعبی آماده است که در هر جبهه ای با مجوز دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح بجنگد.بسیج مردمی آماده نبرد در خارج عراق است.تروریست ها، شری برای بشریت هستند که باید ریشه کن شوند و لحظه ای در مبارزه با آنها تردید نخواهیم کرد، اما این به تصمیم فرماندهی کل نیروهای مسلح بستگی دارد و ما به این تصمیمات احترام می گذاریم.

این فرمانده نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: ما از بسیاری از مناطق آزاد شده عقب نشینی کرده ایم و امور را به ارتش و پلیس عراق واگذار کرده ایم.به مصلحت ما نیست که در مناطق بمانیم، اما برخی خاکریزهای حساس را در برخی مناطق در اختیار داریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار