امروز ترامپ 70 ساله می‌شود/ آیا دونالد رکورد سن رؤسای‌جمهور آمریکا را می‌شکند؟

به نوشته دیلی‌بیست، کهنسالی ترامپ و کلینتون نشان می‌دهد سن نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانند گذشته معضل محسوب نمی‌شود.

امروز؛ ترامپ 70 ساله می‌شود/آیا دونالد رکورد سن رؤسای‌جمهور آمریکا را می‌شکند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «دیلی‌بیست» در مطلبی نوشت: رقابت انتخاباتی آمریکا به اندازه‌ای عجیب شده که تولد 70 سالگی دونالد ترامپ را نیز از یادها برده است. امروز دونالد ترامپ 70 ساله می‌شود.

در صورتی که ترامپ پیروز انتخابات شود، مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا در زمان تصدی این مقام خواهد بود. زمانی که در سال 1981 «رونالد ریگان» در مراسم تحلیف خود سوگند یاد کرد، حدود دو هفته از تولد 70 سالگی‌اش گذشته بود. اما ترامپ در صورت توفیق در تصدی این مقام در چنین روزی 70 سال و 6 ماه خواهد داشت.   

هیلاری کلینتون نیز در صورت پیروزی و در روز سوگند 69 سال و 2 ماه خواهد داشت. او نیز بجز ریگان از سایر رؤسای جمهور سابق آمریکا مسن‌تر خواهد بود.

مجموع سن ترامپ و کلینتون نیز رکورد سن دو نفری را که در مرحله آخر انتخابات آمریکا تاکنون با هم رقابت کرده‌اند، می‌شکند. در سال 1980 مباحث زیادی در ارتباط با سن ریگان مطرح بود. بر اساس نظرسنجی‌های آن دوران، بسیاری به دلیل سن بالای ریگان مخالف او بودند. تنها زمانی که کمپین انتخاباتی او به طور جدی وارد عمل شد، مسئله سن او در درجه اهمیت کمتری قرار گرفت. 

اما این مسئله بار دیگر در انتخابات دور بعد مشکل‌ساز شد. بسیاری توانایی وی را در اداره کشور به دلیل کهولت سن زیر سؤال بردند.

اما چه چیز نسبت به گذشته تغییر کرده است که دیگر مسئله سن نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح نیست؟

نکته اول این که آمریکا نسبت به گذشته مسن‌تر شده است. بیش از 45 میلیون نفر از جمعیت این کشور بالای 65 سال دارند. این میزان 15 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر، طول عمر مردم آمریکا نسبت به گذشته بیشتر شده است. به طور مثال، انتظار می‌رود یک زن 69 ساله آمریکایی تا 86 سالگی عمر کند. 

از طرف دیگر، درباره نامزدهای کنونی می‌توان گفت هیچ یک به لحاظ سن به دیگری برتری ندارد. در صورتی که هر یک از دو طرف مسئله سن دیگری را مطرح کند، با پاسخی کوبنده روبرو خواهد شد. تاکنون کمپین‌های هر دو طرف بسیار تلاش کرده‌اند تا به مردم درباره سلامتی نامزدهای خود اطمینان‌خاطر دهند. 

اما با توجه به تاریخ بیماری‌های جدی که تاکنون رؤسای‌جمهور آمریکا با آن دست به گریبان بوده‌اند و البته از نظر عموم مخفی مانده است، باید همواره سن بالای رئیس‌جمهور مرد یا زنی که ژانویه آینده برای ورود به کاخ سفید سوگند یاد می‌کند را از یاد نبریم. یادآوری این نکته از این جهت اهمیت دارد که میزان توانایی آن‌ها در مقابله با دشواری‌های منصبی که به دنبال آن هستند را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
سگ پیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
عاشقتممممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
عاشقتممممممممممم
آخرین اخبار