در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

شهرداری تهران مخالف لایحه تفکیک سازمان فرهنگی و اجتماعی از یکدیگر است

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران مخالف لایحه تفکیک مأموریت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی شهرداری تهران است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون برنامه ریزی وتوسعه امور شوراهای شهرداری تهران در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به صحبت برخی از اعضا نسبت به طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه تفکیک مأموریت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی در شهرداری تهران، اظهارداشت: این بحث بیش از یک سال است که در شورای عالی فرهنگی اجتماعی مطرح شده و دغدغه دوستان شهرداری و شورایی است.

وی با بیان اینکه عده‌ای از اعضای شورای شهر بر این عقیده اند که شهرداری باید در خصوص برخی از موضوعات به شورا لایحه ارائه دهد، افزود: شهرداری الزام قانونی برای ارائه لایحه ندارد.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه تفکیک مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری به صورت مشترک امکان پذیر نیست، گفت:‌ 2 سال گذشته شورای شهر برخی از واحدهای شهرداری را ملزم به پرداخت هزینه 2 درصدی از اعتبارات خود برای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی کرد و امسال نیز باید 3 درصد از بودجه صرف مسائل فرهنگی و هنری شود.

امانی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از سازمان ها در حوزه های مختلف مانند خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک فعالیت می‌کنند اما این سازمان ها نیز مجبورند که کارهای فرهنگی هنری انجام دهند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک هیچ سازمانی نمی‌تواند در بحث فرهنگ ترافیک مانند این سازمان عمل کند، تصریح کرد:‌ تفکیک سازمان فرهنگی و اجتماعی از یکدیگر امکان پذیر نیست چرا که ما در حال حاضر با یک اساسنامه مصوب در شورای عالی فرهنگی کارهای اجرایی خود را انجام می‌دهیم و نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.

امانی با بیان اینکه ما نمی توانیم اساسنامه سازمان را کنار گذاشته و مبنا کاری را در شهرداری تهران تغییر دهیم، یاد آور شد: بدون شک اداره اماکن فرهنگی باید توسط سازمان فرهنگی هنری انجام شود.

وی با اشاره به احداث 280 کتابخانه و تحویل آن به حوزه اجتماعی و فرهنگی افزود: هر فعالیت فرهنگی که به مأموریت های این سازمان مربوط باشد توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران مخالف لایحه تفکیک مأموریت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار