مرمت موقوفات تاریخی آذربایجان شرقی

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مرمت و احیا موقوفات تاریخی گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه اذربایجان شرقی احیاء و مرمت موقوفات میراثی با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.
وی افزود : حفاظت از میراث وظیفه ذاتی میراث فرهنگی است و هر موردی که ثبت شده باشد در حوزه این وظایف قرار می گیرد و ما تلاش خواهیم کرد این وظیفه را در راستای گفتمان مشترک و سازنده ای با دستگاه های ذیربط به بهترین نحو انجام دهیم.
وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: با توجه به کسب این عنوان در میان کشورهای اسلامی اداره کل اوقاف نیز می تواند با تعریف برنامه هایی برای سال 2018  کمک های بسیاری را برای میزبانی شایسته گردشگران اسلامی در آن سال بکند.
 آبدار  اظهار کرد: اداره های مختلف  نباید تنها به دنبال منافع خود باشند چرا که با کنار گذاشتن نگاه بخشی به مسائل، جامعه و مردم از ثمرات آن بهره مند خواهند شد. به همین منظور کمیته مشترکی برای بهبود و تسریع در فرایند احیا و مرمت موقوفات میراثی با حضور کارشناسان دو اداره کل تشکیل خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز  در این دیدار گفت:  هم موقوفات جزئی از میراث فرهنگی هستند و هم میراث فرهنگی جزئی از موقوفات، بنابراین ارتباطات تنگاتنگی در حوزه های کاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وجود دارد که پیش از این تعاملاتی صورت گرفته و کارهایی نیز انجام شده بود اما حرکت کند بود که امیدواریم از این به بعد این همکاری ها با سرعت بیشتری صورت پذیرد و به نتیجه مطلوب بیانجامد.
حجت الاسلام علی مصائبی  ابراز امیدواری کرد با کنار گذاشتن نگاه انحصاری به مقولات مشترک و با تعامل دوسویه اثراتی بجا بماند که باقیات صالحات باشد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار