رویترز: قصد ایران برای خرید یا اجاره بیش از 100 هواپیمای جت شرکت بوئینگ

شرکت بوئینگ از قصد ایران برای خرید یا اجاره بیش از 100 هواپیمای جت شرکت بوئینگ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ایران قصد دارد بیش از یکصد هواپیمای بوئینگ را خریداری یا اجاره کند.

منابع غربی و خاورمیانه می گویند جمهوری اسلامی ایران با شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ به توافق های اولیه رسیده است که بر اساس آن ها، بیش از یکصد هواپیمای مسافربری بوئینگ در راستای رفع تحریم ها علیه تهران، در اختیار این کشور قرار می گیرد.

این منابع اعلام کردند این معامله، تنها یک توافق اولیه برای تدارکات آینده است که در صورت توافق دولت آمریکا و قطعی شدن آن، باعث خواهد شد شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از طریق خرید و اجاره به شرط تملیک به این هواپیماها دست پیدا کند.

یکی از وزیران جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده بود تهران با شرکت بوئینگ به توافق هایی دست پیدا کرده است و جزئیات آن در روزهای آینده اعلام می شود.

شرکت بوئینگ از اعلام جزئیات بیشتر، خودداری کرده است.

سخنگوی شرکت اعلام کرد ما پس از تایید دولت آمریکا، در خصوص فروش احتمالی هواپیماهای مسافربری بوئینگ و خدمات مربوط به آن با شرکت های هواپیمایی ایرانی گفتگوهایی داشته ایم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
من نمیدونم وقتی با یک دهم پول یه هواپیما میشه یه قطار سریع السیر با سرعت 200 کیلومتر خرید که تهران تا بندرعباس رو 6 ساعته بره چه لزومی داره اینقدر به اینا التماس کنیم هواپیما بهمون بدن
آخرین اخبار