اجرای توافق آسمانهای آزاد میان آمریکا و جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه آمریکا از آغاز اجرای توافق آسمانهای آزاد میان این کشور و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا،بعد از سه سال مذاکره بین آمریکا و جمهوری آذربایجان سرانجام توافق آسمانهای باز بین دو کشور به مرحله اجرا در آمد.

 وزارتخانه های امور خارجه، حمل و نقل، و تجارت آمریکا و جمهوری آذربایجان در چهاردهم ژوئن اعلام کردند یادداشتهای دیپلماتیکی را که در 6 آوریل 2016 امضا کرده بودند، مبادله کرده اند و به موجب آن توافق آسمانهای باز آمریکا و جمهوری آذربایجان اجرایی شد.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت توافق آسمانهای باز که روابط هوایی دوجانبه ما را آزادسازی می کند تجارت و سفر بین آمریکا و جمهوری آذربایجان را تسهیل خواهد کرد. امضای این توافق نتیجه بیش از سه سال مذاکره با هدایت وزارت امور خارجه، وزارت حمل و نقل، و وزارت ارتباطات بوده است.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه افزود توافق جدید آسمانهای باز روابط اقتصادی و تجاری بین آمریکا و جمهوری آذربایجان را عمیقتر خواهد ساخت.

در این توافق با دادن اجازه دسترسی بیشتر به بازار برای مسافران و کالا خطوط هوایی، مسافران، کسب و کار، فرودگاهها، و موقعیتها ذینفع خواهند بود. همچنین با اجازه دادن به ناوگان حمل و نقل هوایی برای پاسخ به نیازهای هر دو کشور، توافق آسمانهای باز فرصتهای جدیدی برای رشد اقتصادی بخشهایی به غیر از بخش هوایی مثل صنعت گردشگری و تولید فراهم خواهد ساخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
همینطور رشد جاسوسیها و خرابکاریهای امریکا در آذربایجان را منجر خواهد شد هر رابطه ای با امریکا جز اسارت برای آذر بایجان نخواهد بود لکن روسای آذربایجان نفع می برند اسارتش را مردم می برند
آخرین اخبار