حفظ حجاب، تحکیم بنیان خانواده در جامعه اسلامی است

یک کارشناس دینی گفت: حفظ حجاب و رعایت حریم بین محرم و نامحرم باعث تحکیم بنیان خانواده در جامعه اسلامی می شود.

حفظ حجاب، تحکیم بنیان خانواده در جامعه اسلامی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر در سلسله جلسات سخنرانی ماه مبارک رمضان که ساعتی قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به آثار حفظ حجاب در جامعه اسلامی گفت: جامعه ای که زنان در آن حجاب اسلامی را رعایت کنند، کمتر گرفتار فساد می شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات قرآن زنان جامعه اسلامی را به رعایت و حفظ حجاب دعوت کرده و این امر را مایه تحکیم بنیان خانواده دانسته است.

این کارشناس دینی افزود: حجاب یک اصل مهم انسانی است و حتی در دوران قبل از جاهلیت نیز وجود داشته است و زنانی که از خانواده های اصیل بودند خود را مقید به حفظ حجاب می کردند، چرا که بی حجابی بیشتر در میان کنیزان رایج بوده است.

حجت الاسلام اسلامی فر تصریح کرد: حفظ حریم بین محرم و نامحرم برای حفظ خانواده جامعه اسلامی از فساد است و خداوند در قرآن بعد از دستور به حجاب می فرماید:«این برای پاکیزگی قلب شما بهتر است» و بعد از آن نیز بلافاصله می فرماید: «بدانید که من می بینم».

وی با اشاره به نقش حجاب در حفظ آرامش خانواده افزود: در خانواده ای که زن و شوهر قائل به رعایت حریم بین محرم و نامحرم باشند، آرامش بیشتری نسبت به خانواده بی قید و بند وجود دارد.

این کارشناس دینی از امنیت به عنوان اولین ارمغان حجاب برای خانواده ها نام برد و گفت: وقتی که زن و شوهر در خانواده مقید به رعایت حریم بین محرم و نامحرم باشند کانون خانواده تبدیل به محیطی امن برای زندگی می شود.

حجت الاسلام اسلامی فر خاطرنشان کرد: در چنین خانواده ای علاوه بر زن و شوهر بچه ها هم آرامش دارند و در سایه امنیتی که در محیط خانواده حاکم است، رشد و تعالی پیدا می کنند.

انتهای پیام//


برچسب ها: حجاب ، خانواده ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار