کرمان؛

کرمان در ورزش همگانی ازکشور پیشتازتر است

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت:بی توجهی به ورزش همگانی سلامت جامعه را با خطراتی روبرو کرده است.

کرمان در ورزش همگانی ازکشور پیشتازتر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمود محمودی نیا از کم توجهی به ورزش همگانی ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه در ایران توجه به ورزش همگانی در اولویت های آخر قرار دارد.


وی در مورد ورزش همگانی در کرمان گفت: در استان ما خوشبختانه در مورد ورزش همگانی و قهرمانی برنامه ریزی و حرکت هایی  شروع شده است.

در این کار گروه همچنین مشاورمدیر کل ورزش و جوانان گفت: فعالیت بدنی باید به صورت پیوسته و منظم صورت بگیرد تا شاهد نتایج مثبت این فعالیت ها و تأثیر آن در سلامتی باشیم.

امیر جعفری حضور کودکان و نوجوانان را در فعالیت های ورزشی اولین بحث در سلامت پایدار دانست و گفت استعداد سنجی و پرورش قهرمانان باید از سنین 8 -13 سال مورد سنجش قرار بگیرد.

وی در زمینه برنامه ریزی برای ورزش همگانی که آحاد جامعه را شامل می شود گفت: در این زمینه ما 8 گام ویژه را در دستور کار قرار دادیم که بحث اول آن اطلاع رسانی است که آگاهی مردم از انجام این برنامه ها است.

جعغری همچنین آموزش مربیان را گام بعدی در زمینه ترویج ورزش همگانی عنوان کرد و افزود: حضور مردم در پارکها و مساجد و فرهنگسراها در ساعات خاص وشرکت در فعالیت های حرکتی و استفاده از مربیان در این فضاها، ورزش های محله ای ، ورزش صبحگاهی به صورت مستمر در دستگاههای دولتی و غیر دولتی ر در ترویج ورزش همگانی موثراست.

انتهای پیام/ح



برچسب ها: ورزش ، سلامت ، همگانی ، جامعه ، پارکها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار