کرمان؛

فروش سیگار درتمام واحدهای صنفی رفسنجان ممنوع شد

فرماندار رفسنجان گفت: تنباکوهای معطر آغشته به مواد مخدر صنعتی به‌ویژه شیشه هستند که مصرف آن عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

فروش سیگار  درتمام واحدهای صنفی رفسنجان ممنوع شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛حمید ملانوری افزود: پدیده قلیان یکی از معضلات بزرگ اجتماعی است که باید از جامعه برچیده شود.

وی خاطر نشان کرد: دشمن به هر طریقی به فکر فروپاشی خانواده‌ها است و به ویژه برای از بین بردن نیروی جوانی جوانان ما از هر ابزاری استفاده می‌کند که یکی از این ابزارها قلیان است.

ملانوری تصریح کرد: از طرفی استفاده بیش از حد قلیان به‌طوری که ابزار تفریح جوانان و خانواده‌ها شده چهره زشتی در سطح شهر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مصرف مواد دخانی از جمله سیگار و مضرات آن تأکید کرد: از ابتدای تیرجاری فروش سیگار و مواد دخانی در تمام مغازه‌‌ها و دکه‌ها ممنوع است و فقط در 12 مرکز عرضه دخانیات که مجاز هستند این امر صورت گیرد.

ملانوری گفت: شعار قلیان‌ها را به گلدان تبدیل کنیم کار فرهنگی خوبی است که در کشور انجام می‌شود و باید در این شهرستان هم فرهنگ‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از اجتماعات برای روشنگری مردم نسبت به مضرات مصرف قلیان کارآیی زیادی دارد و در اسلام نیز به اجتماعات به دلیل کارآیی که دارند اهمیت زیادی داده شده است.

وی تأکید کرد:  باید آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برای آشنایی دانش‌آموزان با مضرات ناس، سیگار و قلیان وغیره برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: سیگار ، ممنوع ، تنباکو ، شیشه ، تفریح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.