کرمانشاه ؛

در سفر رئیس جمهور پروژه های میراث فرهنگی در اولویت هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تعیین پروژه‌های با اولویت میراث فرهنگی در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛جلیل بالایی گفت: برای سفر ریاست جمهوری پروژه های با اولویت بالای استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جلب اعتبارات ویژه احصاء و ارائه می‌شود.

وی تکمیل پرونده و ساماندهی تاق بستان را یکی از اولویت‌های کاری استان برشمرد و گفت: به همین منظور درصدد تشکیل کارگاهی آموزشی باحضور 100 نفر از کارشناسان و چهره های برجسته میراث فرهنگی کشور برای تعیین وضعیت حریم تاق بستان هستیم.

 بالایی در این نشست تامین منابع ملی و استانی پروژه های مهم میراث فرهنگی را به عنوان یکی دیگر از خواسته های میراث فرهنگی استان کرمانشاه به ویژه در سه محوطه اصلی معبد آناهیتا، بیستون و تاق بستان عنوان کرد که  معاون میراث فرهنگی کشور نیز در این خصوص اظهار کرد: برای این سه محوطه تاریخی، استان هر مبلغی بگذارد ما نیز به همان اندازه تخصیص خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین خواستار تعیین تکلیف وضعیت موزه منطقه ای کرمانشاه شد که مقرر شد با مشخص شدن وضعیت حقوقی و مسائل فنی آن، روند اجرایی شدن این پروژه از سر گرفته شود.

بالایی در خاتمه خواستار پیگیری ثبت جهانی حریم منظری اورامانات شد و گفت: این منطقه به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان به لحاظ طبیعت بکر و بافت منحصر به فرد قابلیت ثبت جهانی را دارد که امیدواریم در آینده نزدیک کار عملیاتی این پروژه و تکمیل پرونده آن در دستور کار سازمان قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار