ادعای نشنال اینترست: موشک‌های مرگبار ایران برای اسرائیل و آمریکا تهدیدی جدی محسوب نمی‌شوند

یک نشریه آمریکایی درخصوص به‌‌کارگیری شیوه‌های نادرست گذشته برای کنترل مسئله موشکی ایران هشدار داد.

ادعای نشنال اینترست: موشک‌های مرگبار ایران برای اسرائیل و آمریکا تهدیدی جدی محسوب نمی‌شوندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «نشنال اینترست» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ایران ماه مارس سال جاری میلادی، دو نوع موشک بالستیک میان‌بُرد «قدر» را آزمایش کرد. این اقدام باعث شد سناتورهای جمهوری‌خواه تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با برنامه‌های موشکی ایران به کنگره ارائه کنند. این اقدامات به نظر شما آشنا نیستند؟ 

در ادامه گزارش آمده است: برای چندین دهه‌، برنامه هسته‌ای ایران مهم‌ترین موضوع مورد مناقشه ایران و آمریکا محسوب می‌شد. با دست‌یابی به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در تابستان گذشته شرایط تغییر کرد. اگرچه باید گفت در این خصوص هنوز هم نکات مبهم و قابل بحثی وجود دارد. با این حال، برنامه هسته‌ای ایران در مقطع کنونی دیگر در مرکز توجه بین‌المللی قرار ندارد. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: از همان ابتدا می‌شد پیش‌بینی کرد که طولی نخواهد کشید موضوع حساس دیگری باعث افزایش تنش‌های میان آمریکا و ایران شود. آزمایش‌های موشک‌های بالستیک ایران از هر نظر برای پر کردن جای خالی برنامه هسته‌ای در مناقشات میان دو کشور بهترین گزینه به شمار می‌رفت. اما، زمان آن رسیده تا از گذشته درس عبرت بگیریم و شیوه‌های دیپلماتیک و سیاسی ناکارآمد به کار رفته درخصوص برنامه هسته‌ای را مجدداً برای حل مسئله موشکی ایران پیاده نکنیم. تکرار راهبردهای نادرست گذشته از سوی دو طرف اشتباه بزرگی خواهد بود. در واقع کنترل برنامه موشکی ایران نباید در مقطع کنونی جزء اولویت‌ها باشد. 
  
نگارنده گزارش برای اثبات اضطراری نبودن کنترل برنامه موشکی ایران مدعی شده است: علی‌رغم بحث‌های زیادی که درخصوص آزمایش‌های موشکی ایران وجود دارد، این برنامه در حال حاضر، تهدیدی جدی محسوب نمی‌شود. هیچ‌یک از موشک‌های موجود در زرادخانه‌های ایران از لحاظ وسعت بُرد، قابلیت هدف قرار دادن آمریکا را ندارند. ایران بدون دست‌یابی به فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیمای «آی‌سی‌بی‌اِم» (با بُرد بیش از 5 هزار کیلومتر) دست‌کم در آینده‌ای نزدیک، نمی‌تواند خطری جدی علیه آمریکا ایجاد کند. اگرچه باید گفت موشک‌های آزمایش شده قابلیت هدف قرار دادن بسیاری از متحدان منطقه‌ای واشینگتن –از جمله اسرائیل- را دارند. به گفته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، موشک‌های «قدر-اچ» با بُرد 1700 کیلومتر و موشک‌های «قدر-اف» 2000 کیلومتر می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند. 

در ادامه این گزارش آمده است «مایک المن،» «مشاور ارشد دفاع موشکی» از «مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک» در جلسه اخیر کمیته سنا در امور بانکی، مسکن و شهرسازی، مدعی شد موشک‌های ایران علی‌رغم بُرد بالا از دقت خوبی برخوردار نیستند. المن همچنین افزود سامانه‌های دفاع موشکی ایران باعث کاهش کارآمدی موشک‌های این کشور می‌شود. 

نگارنده گزارش همچنین می‌افزاید با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر ایران، انجام مذاکرات درخصوص فعالیت‌های موشکی این کشور عاقلانه نیست. نخست آنکه از نظر سیاست داخلی، برنامه موشکی جزء موضوعات بسیار حساس به حساب می‌آید. علاوه بر این، باید به خاطر داشت که ایرانیان برنامه موشکی خود را یک ضرورت دفاعی می‌دانند. «آیت‌الله خمینی،» رهبر [فقید] جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ ایران و عراق و برای مقابله با حملات شیمیایی صدام دستور توسعه برنامه‌های متعارف موشکی را صادر کردند. 

برای بسیاری از [دولتمردان] ایرانی آسیب‌های واردشده در جنگ ایران و عراق و درس‌هایی که  این جنگ به آن‌ها آموخت، هنوز نقشی مهم و کلیدی در تصمیمات سیاسی این کشور دارد. سیاست ایران از آن زمان بر این اساس بوده که این کشور برای دفاع از تمامیت ارضی تنها می‌تواند بر توانایی‌های خود تکیه کند. حتی پاسخ «محمد جواد ظریف،» وزیر امور خارجه واقع‌گرا و میانه‌رو و از دیپلمات‌های کهنه‌کار این کشور، به پرسش یک خبرنگار درخصوص مشروعیت برنامه‌های موشکی ایران، نمایشی مملو از احساسات قوی بود.

از سوی دیگر، «آیت‌الله خامنه‌ای،» [رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران] مذاکره درخصوص برخی مسائل مورد مناقشه میان تهران، واشینگتن و در کل غرب را تأیید می‌کنند. با این وجود، ایشان تاکنون اجازه گفتگو درباره برنامه‌های موشکی ایران را صادر نکرده‌اند.      

شرایط امنیتی ایران از سال 2003 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. با این وجود، این کشور هنوز هم نسبت به همسایگان خود -کشورهای حوزه خلیج‌فارس- بویژه عربستان، رقیب ژئوپولیتیک این کشور، برای تقویت دفاع نظامی بودجه کمتری صرف می‌کند. 

علی‌رغم انتقادات مخالفان اوباما درخصوص بهبود روابط ایران و واشینگتن، خصومت این دو کشور هنوز هم به قوت خود باقیست. برای اثبات تداوم دشمنی میان این دو کشور، ذکر این نکته کافیست که واشینگتن بسیاری از تحریم‌های ایران - از جمله تحریم‌های موشکی- را پس از حصول توافق هسته‌ای، لغو نکرده است. از سوی دیگر، هیچ‌گونه انعطافی از سوی واشینگتن نیز درخصوص فعالیت‌های موشکی ایران مشاهده نمی‌شود. آمریکا به طور مشخص اعلام نمی‌کند درخصوص کدام یک از برنامه‌های موشکی ایران انتظار مسامحه دارد؛ بُرد موشک‌ها، توان حمل آن‌ها و یا اندازه زرادخانه‌های موشکی این کشور.

نگارنده گزارش سپس با اشاره به شرایط دوران پسابرجام می‌افزاید ایران پس از حصول توافق همواره نسبت به پایبند نبودن آمریکا به مفاد توافق هسته‌ای و کارشکنی‌های واشینگتن درخصوص لغو تحریم‌های این کشور اعتراض داشته است. این بدان معناست که تهران اکنون درخصوص هر گونه گفتگوی احتمالی درباره برنامه‌ موشکی موضع سختگیرانه‌تری اتخاذ خواهد کرد.  

در ادامه گزارش همچنین آمده است: پیش‌بینی می‌شود مواضع واشینگتن درخصوص برنامه‌های موشکی ایران با ورود مستأجر جدید کاخ‌سفید، بیش از پیش غیرقابل انعطاف شود. صرف‌نظر از آنکه کدام یک از دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا-هیلاری کلینتون دموکرات و یا دونالد ترامپ جمهوری‌خواه- در نهایت پیروز این رقابت‌ها خواهد شد، یک نکته قطعی به نظر می‌رسد: سیاست‌های کاخ‌سفید در قبال ایران نسبت به دوران ریاست‌جمهوری اوباما، سختگیرانه‌تر خواهد بود.      
 
 نگارنده گزارش در پایان با استناد به دلایل ذکر شده، انجام مذاکرات درخصوص برنامه‌های موشکی ایران را در مقطع کنونی سازنده نمی‌داند.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
سلام عزیران یکی اینکه اگر آمریکا و متحدانش 0.01% احتمال بدن میتونن یه کاری بکنن بی شک حمله میکردن وبه قول دوستمون از بین میبردنمون دوماً ما به خدا توکل داریم و این مملکت صاحبی اصلی که امام زمان (عج) باشد هست . به قول یه دوستی میگفت گر دیدی شیطان(دشمن) در نظرت خیلی قوی و قدرتمند هست بدون یه جای کار میلنگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
نمیدونم چرا بعضی ها از بمب اتم امریکا میترسن واقعا کسی که میترسه ارزشش انسانیش اندازه ی ترسشه مگر امریکا تو جنگ 8 ساله بمب اتم نداش پس چرا نزد.خود خدا تو قران میفرماید اگر دشمنان سلاحه پیشرفته تری نسبت به شما داشتن نگران نباشید.. که بهتر از خدا که داره تضمین میده مثل این میمونه که امام زمان بگه اگر همین الان بری جنگ کشته میشی و سریع میری بهشت خوب کیه وایسه فکر کنه با کله میرهاین اولا بود.ثانیا کشوری که ماهواره میفرسته هوا قدرت داره موشک های بالایی 5000 کیلو متر بسازه و به نظرتون چرا سپاه هر موشکی که میسازه میگه جنبه ی دفاعی داره و همشونم بین1700تا 2000 کیلو متر هست ؟؟ چون اگر بیشتر از اینو بسازه و اعلام کنه ایران هم میشه کره ی شمالی که صب تا شب یا تهدید حمله میشه یا دور ور ایران همش رزمایش نظامی برگزار میشه وبه همین خاطر نمیگن یعنی همونطور که بعضی از ماها از بمب های امریکا میترسیم و بعضی از همین دوستان میگن که امریکا یه چیز های مخفی داره و رو نمیکنه این خاصیت هر کشوریه که یک چیز های سری داره ایران هم جزءشون ولی اینو بدونید که یکی از اون بهترین چیز هاشون که سری بود و بهترینشونم بود پهباد rq170 بود که دیدید که چی شد اصلا اونا هیچی کدوم کشوری رو تو جهان میشناسید که دور تا دورش یا جنگه یا دشمنشه یا تروریست و توش هم پر از منافق و صب تا شب تحدید به حمله و تحدید به تحریم ولی خدا رو شک مردم به خوبی توش زندگی میکنن و همه ی جهان مثل ..... از ایران میترسن ثالثا امام خامنه ای فرومدند در هر صطحی که به ما حمله بشه در همون صطح ما حمله میکنیم به نظرتون این یعنی چی؟؟؟ یعنی اگر اونا بمب اتم زدن ما با دو تا شهاب 3 جواب میدیم یا از این نوع در حالی که رءیس هوا فضای سپاه گفت اینا همش ایده ی 25 سال پیشه.اینا هیچ یکی از اون چیز های که امریکا رو نکرده و برای ایران استفاده کرده و لو رفت هواپیمای u2 ش بود که انقدر بالا پرواز میکنه که خلبان لباس های فضا نوردی میپوشه ولی رادار های ایران تشخیصش دادن ولی خبرش زیاد دست به دست نشدن اصلا همه ی اینا به کنار پس چرا اسراییل تو جنگ 33 روزه به لبنان اتم نزد ..و اینو یادتون باشه اگر کشور های دارای بمب اتم از بمب هاشون استفاده کنن کشور های دیگه نمیشینن نگاه کنن میگن این امریکا که جرعت پیدا کرده بزنه قطعا یک روزی احتمال میره به ما هم بزنه و اون ها پیش دستی میکنن اولیشون هم کره ی جنوبی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
موشک 2000هزارکیلومتری رو از ارومیه زدن به راسک 150کیلومتری چابهار.با خطای8متر،حدود20کیلوترمربع قدرت تخریب داره.ینی هرچی باشه پودرمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
روسیه قدرت شوروی نداره که بخواد با امریکا رقابت کنه,چین هم که اقتصادش رشد منفی داره طی میکنه و به جز تقلیداز کشورهای پیشرفته کاره دیگه ای بلد نیست,نمونه از لباس بگیر تا جنگنده,کشورهای اروپایی هم که با امریکا همکاری میکنن درواقع به امریکا کمک میکنن,ایران دانشمندان خوبی داره وپیشرفت های چشمگیری داشته ولی نمیشه حتی نزدیک به امریکا قرار داد امریکا باداشتن بودجه بسیار زیاد و با توجه به جذب دانشمندان محققان خارجی وهزینه های سرساماوروبسیاری دیگه هنوز ازما 100سال جلوتره وچقدر خوب میشه روزی با امریکا رابطه اقتصادی وعلمی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
والا بعضی ها یه جوری اینجا پیام گذاشتن که انگار وزیر دفاع هستند شما ها از کجا میدانید که ایران موشک قاره پیما نداره مگه شما ها تو واحد موشکی ایران خدمت می کنید یه روزنامه دشمن که ۱۴ هزار کیلومتر با ایران فاصله داره از کجا میدونه ایران موشک آمریکا زن نداره.جنگ ویتنام یاد آمریکایی ها باشه که ویتنام هچی نداشت ولی ۱۰ هزار هلکوپتر آمریکایی سرنگون کردن ۵ هزار جنگنده آمریکایی سرنگون شد بالای دها هزار نفر از آمریکایی کشته شدند
Saudi Arabia
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
هر چی گفته بود از دم درست بود،موشک های ما هنوز به امریکا نمیرسن اینم درسته،قبول کنیم و در اینده بسازیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
میگم تو که انقدر تخیلت بالای خب چرا خودت نمیسازی اینهایی که گفتی اگه میتونی به واقعیت بدل کن برو ژاپن دستگاهی ساختن که انسان میتونه توی چندثانیهاجابجا کنه یا تو امریکا سلاح لیزری طراحی کردن والان هم دارن روش ازمایش میکنن این سلاح بسیار بهتراز موشک عمل میکنه وسرعتی بسیار بیشتر از موشک خواهد داشت یا ناسا یربات کاوشگر بسیار پیچیده ساخته ومیخواد در سال 2018بفرسته مریخ اگه قرار به حرف زدن باشه خیلی ها تخیل قوی دارن اما باید عملیش کرد که کار هرکسی هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
پیشنهاد : برای هر رشته تحصیلی که داخل ایران وجود دارد . مثلا صد رشته . کارخانه ای بسازیم که داخل آن نوعی دستگاه مولتی مدیا هوشمند بسازد که بتواند تمام تعاریف و فرمول ها را باشنیدن و پردازش صدا آن فرمول و یا تعریف را از داخل بانک اطلاعاتی بخواند و پخش کند و روی صفحه نمایش نشان دهد . و این دستگاه را بین تمام دانش آموزان پخش کنیم . ببینید دوستان در مرحله اول خواندن این مطلب موضوع غیر قابل انجام است . اما اگر تصمیم بگیریم و تمرکز کنیم این کار ساده ترین کار دنیا میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
با ارتقا استاندارد مصرف سوخت پهباد ها و استفاده از هوش مصنوعی بر روی آنها میتوان پرواز پهباد ها را 24 ساعته کرد . در ارتفاع صد متر نزدیک به جو پرواز 24 ساعته مثلا دویست میلیون پهباد رهگیر که با زمین کاملا در ارتباط باشند . بدون قابلیت نفوذ به سیستم الکترونیک آنها .
به یک طرح تولید کاملا خودکار پهباد و قطعات آن نیاز است . که این هم امکان پذیر میباشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ببینید دوستان من :
اگر ما اتوبوس ها و مینی بوس ها کل کشور را به قویترین رادار مجهز کنیم . و یا سقف مدارس و مساجد کل کشور . در این صورت ضریب پوشش راداری به صد در صد میرسد . و بقیه کار
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
لطفاً با کلمهاتٔ روی کاغذ احساساتی نشوید۰۰۰ واقیعت موشکهای نقطه زنه سپاه و ارتش را دشمنان این مرز و بوم در عمل و بر روی زمین و هوا به موقعش خواهند دید آنهم در حالی که انتظار ندارند آنهم زمانيکه که در سوراخهای خوابگاهايشان مشغول گوش کردن به اين مزخرفات هستند.
محّمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
موشک پنج هزار کیلومتر به چه درد میخوره,کجارو میخواین هدف قراربدین که نیاز به 5000کیلومتر داره اگه منظورت امریکای که فاصله اش15هزارکیلومتر
Germany
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
سواحل شرقی ایالات متحده با فاصله ی 6500 کیلومتر مورد هدف است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
میدونید چرا امریکاجنگنده فوق پیشرفته F35به برخی کشورها وحتی اسراییل میده چون این جنگنده نتونسته خواسته های اونارو برابرده کنه ودربرابر جنگنده های روسی نتونست عملکرد خوبی داشته باشه بااینکه هنوز مراحل ازمایش داره طی میکنه امریکایی ها F22رپتور به هیچ کشوری ندادن چون از عملکردش بسیار راضی هستن بسیاری از توانایی ها و تجهیزات رپتور کسی نمیدونه و مخفی کردن,تازه دارن جنگنده نسل ششم میسازن که به گفته خودشون میتونه به خارج از جو زمین بره و سرعتی بالغ بر 10ماخ خواهد داشت در حال حاضر بهترین جنگنده دنیاf22رپتور است
Germany
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اشتباه پشت اشتباه.... توهم زدید.... اگر اینطور بود یک لحظه صبر نمی کرد و معلوم نبود چه پیش می آمد.... بر اساس نظر کارشناس برجسته ی آمریکایی f-22و f-35 بسیار ضعیف و سطح پائیین هستند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
يه پيشنهاد براى كاهش دما و در نتيجه حفظ منابع آبى. بايد ماهواره هايى نور خورشيد رو در فضا قبل از ورود به جو توسط نوعى تكنولوژى مثلا تاباندن اشعه متفرق كنن. اينطورى با تفرق امواج نور با انرژى كمتر به زمين ميرسه، از همين پايين هم با كنترل از راه دور دماى هوا رو تنظيم ميكنيم.
به دليل كنترل منابع آبى با اين روش فضاى سبز هم گسترش پيدا ميكنه ميشه مثل اروپا. بعضى مواقع هم گرماى هوا يكى از دلايل تنبلى هست. مثلا در جنوب در دماى ٥٥ درجه كار كردن بسيار سخته. درنتيجه بازده كاريمون هم بالا ميره و براى اقتصاد هم خوبه.
گام اول اجراى پروژه تحقيقاتى در مراكز تحقيقاتى هست. برو بريم, شايد واقعا عملى باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
بابا مگه فیلم دیدی اینگونه حرف میزنی مثاله جنگ بعدشم امریکا با این بدهی که داره این همه مشکل رکود اقتصادی نمیتونه وارد جنگ جدیدی بشه,سال2013اوباما جنگ علیه سوریه اعلام کرد ولی چندروز بعد به دلیل هزینه های بالا منصرف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
آنکه تورا (خدا)شناخت جان را چه کند عیال و فرزند را چه کند آیا اونا هم این روحیه رو دارن یه قانونی تو ارتش آمریکا هست اونم اینه که هر وقت مطمئن شدی نمیتونی بکشی مقاومت نکن فرار کن آیا ارتش و سپاه و بسیج و مردم ما هم چنین روحیه ای دارن به خدا قسم دو تا موشک بخوره تو اسرائیل همشون میکشن کنار ما باید شب و روز تلاش کنیم تا توان نظامی و اقتصادی خودمونو بالا ببریم نه حرفای نا امید کننده بزنیم تک تک مردم ایران این وظیفه رو دارن یادتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
موشک موشک موشک ... الان مشکل ما فقط اینه موشک 5000 کیلومتری نداریم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اگه جرات دارید بسم الله
حیونکی ها اگر تهدید نیست چرا به تکاپو افتادید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
باسلام.
ما نیازی نیست امریکارو.بزنیم وقتی کشتی های نفتی که از تنگه هرمز رد میشن رو.هدف قرار بدیم مطمعنا انقدر خسارتش شدید هست که طی چند هفته اقصاد دنیا رو دگر گون کنیم.و ناو.های امریکا انقدر گران قیمت هستن که با زدنه یکیشون دادشون بره هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
فکر هزینه مصرف برق کردی,بعدشم دمای هوا چه ربطی داره به جنگ,حالا چرا یخچال اونهم به این بزرگی خب چرا مصرف الاینده ها گازهای کربن گلخانه ای کم نکنیم ووسایل که سوخت مصرفیشون بنزین گازویل,غیره باشه برقی کنیم,دنیا الان 2تا یخچال چند میلیون مایلی داره,قطب جنوب,شمال,درحال نابودی ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
عزیز من شما از جنگ نترس فرار کن در بورو ما میخاهیم بجنگیم بمیریم شما چه به کار ما داری .
این کلکل ما امریکایی هاست .بحث شم بحث سد ساله
اخرشم یاما اونارومیکشیم یا اونا مارو
البته ازهمین الان هم شاخ شون شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ما باید قوی تر بشیم.روسیه سامانه اس ۳۰۰بطور کامل زمانی ‌تحویل میده که،آمریکاF35 تل آویو ‌تحویل بده.یعنی هوا،اینم از روس ها‌ی عزیز.ما چاره ای جز موشک های‌‌دور برد نداریم!
Germany
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
یعنی چه؟!!!!!! توهم داریدها.... بیشتر مطالعه کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
یک پیشنهاد برای کنترل درجه گرمای شهرها . اگر بتوانیم آب سرد شده را درون شیار های سیمانی سی سانت در سی سانت داخل خیابان ها به گردش در آوریم به شکلی که تنها در زمین نفوذ نکند و قابلیت بخور شدن توسط حرارت محیط را داشته باشد به راحتی میتوان بر روی آب و هوای یک شهر تاثیر مثبت گذاشت . مثلا قم و ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
یک پیشنهاد دیگر برای تولید باران . دستگاهی پیشرفته بسازید که بتواند 24 ساعته بدون توقف تولید اکسیژن کند . این کار عملی هست . تنها تمرکز میخواهد . اگر بتوانیم اکسیژن شهرهای آلوده را افزایش دهیم آن وقت احتمال بارش ها نیز بیشتر میشود و ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
یک پیشنهاد ویژه برای کاهش گرمای هوا در شهرهای بسیار گرم .
نوعی یخچال غول پیکر بسازید و به تعداد زیاد . مثلا 1 میلیون یخچال .
این یخچال باید بتواند یخ های غول پیکر تولید کند . به عنوان مثال . 4 متر ارتفاع در 33 متر طول .
بعد این یخچال را به یک ورودی خروجی دائمی آب مثلا رودخانه یا دریاچه وصل کنید . و برق آن را نیز به یک نیروگاه برق دائمی وصل کنید . سپس یخ های تولیدی را که در جعبه های فلزی قرار دارند و جاذب نور خورشید نیستند قرار دهید و دریچه های پخش سرما داشته باشد .
اگر اصولی این کار را انجام دهید ، با این کار میتوان دمای 42 تا بالاتر بعضی مناطق را به 24 تا 28 و ... رساند . این کار تضمینی جوابگو است . اما ممکنه که ابعاد یخ ها باید 3 برابر و یا کمتر و بیشتر شود .
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۰:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
قابل توجه برادران باشگاه، چطور روتون شده اینو تایید کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ایران تحریم موشکی چطور میخواین موشک بخریم اون هم از کشوری که فقط برد موشک به 3000KMمیرسه,اینکه کره شمالی تونسته موشک قاره پیما بسازه حقیقت نداره فعلا یک موتور موشک قاره پیما ساختن که اون هم دارن ازمایش میکنن تازه گفته شده طرحشون نهایی بشه فقط میتونن مناطق غربی امریکارو هدف قرار بدن,فاصله کره شمالی با امریکا خیلی نزدیکتره تافاصله ایران با امریکا حدود 15000کیلومتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
موضوع ترس نیست من واقعیات گفتم,باید حقایق رو منعکس کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۵:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
واقعیت اینه دوست عزیز که خدای 8سال دفاع مقدس هنوزم هست مردان غیور اون دورانم هنوز هستن کسی که امریکارو ازخدا بزرگتر میبینه معلومه که ترسیده بعضی ها نمیدونم چرا نمیخوان اینو بفهمن که خداااااااااااااااا هست امریکا وتمام دنیا هیچ غلطی نمیتونند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
موشک قاره پیما رو می توانیم از کره شمالی بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
من در شگفتم از انسانهای ترسو و محاسباتشون ،،من بسیجی پانزده ساله جنگم ،،پانزده ساله بودم که در جزیره مجنون میجنگیدم در زیر آتشی از توپخانه های دشمن و سلاحهای شیمیایی و انواع اقسام سلاحها و جنگ افزارهای اهدایی شرق و غرب ،،مگر اون روز ما چه داشتیم مگر نصف دنیای تا دندان مسلح آن روز در مقابل ما نبود مگر از تمامی سلاحهای متعارف و نامتعارف آن روز برعلیه ما استفاده نکردند جز بمب اتم سلاحی نبود که استفاده نکردند چهل و چند کشور دنیا یک طرف ،،ایران ما هم یک طرف ،،چه شده که عده ای ترسیده اند آن روز که ما اینهمه تجهیرات پیشرفته نداشتیم آن روز که خبری از انواع اقسام موشک و پهپاد و سامانه موشکی و هواپیمای سوخو میگ میراژ و قایقهای تندرو و امثال اینها نبود
والله که اگر اینها جرآت اقدام داشتند تا حالا خاک ما را به توبره کشیده بودند ،،،ایران کنام شیران بی ادعاست به وقتش درسی به دشمن بدهیم که در تاریخ ملتها و اقوام نوشته و تدریس شود
در جنگ هم حلوا خیرات نمیکنند ویرانی هست خون و خونریزی و شهادت هست سختی و تنگنا هست برای اون عده انگشت شمار میگویم که میترسند شما نترسید ما بیدار و گوش به فرمانیم
تا خدا با ماست همه شیاطین و لشگریانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
امریکا بااین قدرت نظامی که داره باید با روسیه چین و کلا کشورایی که بمب اتم دارن وارد جنگ بشه نه با ایران که بمب اتم نداره,نابرابره
Germany
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اگر این بار هم در جنگ جهانی اعلام بیطرفی کنیم مثل همیشه کلاهمان پس معرکه خواهد بود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
چرا جنگ؟ پس سياست رو برا چى گذاشتن؟ اگه جنگ بشه اونايى كه با شجاعت شعار جنگطلبى بدون مذاكره رو ميدن اولين كسانى هستن كه از ايران در ميرن، بمبش ميخوره تو سره يه عده بيگناه. در نظر داشته باشين استراتژى نظامى آمريكا آمادگى براى جنگ همزمان با روسيه و چين هست. وقتى ميشه با مذاكره امتياز گرفت چرا جنگ؟
Germany
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
تبلیقات دروغین آمریکا را جدی نگیرید.... آمریکا با واتیکان هم تنهایی نمی تواند بجنگد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
امریکا از هرنظر چی ازنظرعلمی,نظامی, صنعت هوافضا,پزشکی, اقتصاد,پول,ورزش,منابع طبیعی,خودروخیلی چیزای دیگه تو دنیا حرف اول میزنه,70درصد دنیا تحت سلطه خودش داره,ای کاش دشمنی ها از بین بره.....
Germany
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
علمی: اروپا
نظامی و صنعت هوا و فظا: روسیه
پزشکی: اروپا
اقتصاد: صحیح به همراه چین....
ورزش: آسیا
منابع طبیعی: آسیا
خودرو: آلمان
آمریکا در چیبه جز آدمکشی اول است ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
شده برامون آرزو، یه بار هدفی هم که زده میشه در آزمایش های موشکی، نمایش داده بشه!!!!!!!!!!!!!
انشااله که سرکار نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
تو جنگ 8 ساله کل جهان علیه ما بودن . اینا هیچ قلطی نمیتونن بکنن بزنن میزنیمشون . رهبر گفت دوران بزن و در رو تمام شده . به چه زبونی بگم خدای ما از امریکا و ... خیلی بزرگتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
همه کسانی که منکر قدرت ایران هستین میشه بفرمائید اسراییل و آمریکا منتظر دستور شما هستند واسه حمله؟ قدرت ایران قدرت نظامی نیست. کسی که روی سیم خاردار میخوابه نا یک لشگر از روش رد بشن از بمب اتم میترسه؟ ما الگومون امام حسین هست تا زمانی که این الگو باشه امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه میتونست مننظر دستور 4تا وطن فروش نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ای محمد (ص) تو نبودی که ان مشت خاک را افکندی بلکه این ما بودیم که افکندیم ...! کسی که خدا رو داره از هیچی نمیترسه ! ایران و خدا ، شما همه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
با همین قایق های تند رو تا خود ساحل لس انجلس خواهیم رفت .
Kazakhstan
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
امتحان کنین.دوس دارین یه چند تاییش رو رو سرتون بریزیم تا حساب دستتون بیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
از زمان خلقت بشر تا قیام قیامت جنگ بوده هست وخواهد بود تا فکر قدرت طلبی سلطه بر دیگران انسان در سر داره جنگ هم ادامه داره حالا هرنوع که میخواد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
عزیزان من جنگ در هر صورتی خوب نیست یک روز جنگ هم میتونه ضررهای زیادی به زیر ساختهای کشور بزنه حالا تلفات انسانی به کنار همین جوریش هم رو هوا هستیم پس اینقدر اسم جنگ خون ریزی رو نیارین
Iran (Islamic Republic of)
دایی
۱۷:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
نترس پسرجون اونا اگه میتونستن بازم میگم اگه میتونستن 1دقیقه درنگ نمیکردن چه برسه این همه سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ناشناس 17:50 تو از کجا میدونی شاید این همه سال صبر کردن که تو یه دقیقه زبونم لال طومارمونو به هم بپیچن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
همانطور که شد رهبر معظم انقلاب گفتند.
بعد از مسئله هسته‌ای نوبت به برنامه موشکی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
چون نمیخواد کشوری غیر از خودش تو منطقه خاورمیانه بالاتر ببینه واسه همینه داره دست پا میزنه تا امریکا کمک های بیشتری بگیره,اون ها با سرصدایی که به راه انداختن میخواستن تاجلوی صنعت هسته ای کشور بگیرن تا از این نظر نتونه ایران پیشرفت کنه تاخودشون برتر باشن از نظر موشکی هم همین طور,درواقع هدف اونها برتری داشتن نسبت به دیگر کشورهاست تا بتونه قدرت خودشونو نشان بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اونا نترسیدن دارن سوء استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ناشناس ۱۵:۵۲ تو از اون دسته آدم هایی هستی که فکر میکنی همه چی رو میدونی!
من از موقعیت پایگاهاشون خبر ندارم ولی اون گروهی از نخبه ها در.....سپاه و واحد یگان موشکی ح ل که زیر نظر هوا و فضای سپاه است تمام برنامه های موشکی رژیم کثیف صهیونیستی و آمریکای کثیف رو به طور کامل زیر نظر دارند و همه چیز رو در مورد اونها میدونن و برای آنها برنامه دارند
پیشنهاد میکنم برو صحبت فرمانده هوا و فضای سپاه سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده رو گوش کن در مورد همین موضوع

لبیک یا خامنه ای

یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
بسیار خوب، پس چرا این همه از قدرت موشکی ما ترسیدن که بعد از مسئله هسته ای تمام دغدغه استکبار و وهابیون شده قدرت موشکی ما؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
نترسیدن!!!
فقط میخوان ما خلع سلاح بشیم تا کارشون راحت تر پیش ببرن!! :)
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۹:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
مثل بز ترسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
عزیز14:25که گفتن امریکا عربستان بزنیم امریکا هیچ غلتی نمیتونه بکنه,مگه عربستان چه قدرت نظامی داره که بخواد به امریکا کمک کنه,اونها ازپس یمن برنیومدن,امریکا متحدان به مراتب قویتر نزدیکتری داره مثل انگلیس,فرانسه,المان,ژاپن,کره جنوبی,هند,پاکستان,مهمتر از همه ناتو,وغیره,بعدشم باقدرتی که امریکا داره نیازی به این ها نداره چون تمام این کشورها از خود امریکا کمک مالی تسلیحاتی میگیرن,دشمن اصلی امریکا,روسیه چین,کره شمالی هستن که دارای کلاهک هسته ای هستن,
Germany
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
انگلیس ، فرانسه ، هند و ناتو را به اشتباه نوشته ای و ضرب المثل -- یک دست صدا ندارد -- را به یاد آورید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
من نمیدونم حالا که خطر جنگ با قبول برجام توسط صلیبیا برای همیشه از سرمون ورداشته شده چه نیازی به اینهمه تحریک کردن افکار عمومی دنیا با درست کردن موشکهای جور وا جور هست . آخه موشکی که بمب اتمی نداره به چه درد میخوره اونم وقتی اونا هزار رقم موشک اتمی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
خخخ,این پایگاها تاچند ماه دیگه تکمیل میشه و سری هستن تواز موقعیتی پایگاه ها خبر داری مگه به گفته پنتاگون زیر زمین ودور از حتی ماهواره های جاسوسی مستقر شدن درضمن اگه ماچنین موشکهایی داریم که رو نکردیم چه دلیلی داره میلیاردهادلار هزینه خرید موشک s300امثال اون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
عزیزم S300 برای دفاعه ،یعنی تابحال اینو نگرفتی؟ولی موشک های ایران برای ازبین بردن و مقابله با دشمنان کشورمان ایرانست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اشتباه نکنيد در اينده نه چندان دور برد موشک هامون به امريکا هم مى رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
مثلا برد موشک های هسته ای امریکا به تهران نمیرسه و برای کشتن چندین میلیون ایرانی کافی نیست؟؟؟؟!!!!
Germany
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
17:01 اولا با 450 موشک در و داغون آنهم با چند مگاتن تی ان تی چه می خواهند بکنند؟!!! دوم آنقدر تمرکز جمعییت نداریم و موشکهای قاره پیمای آمریکایی تک کلاهه هستند.... سوم سامانهای پدافندی چی کاره اند؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
معمولا کشورهای دارای قدرت نظامی مثل ایران،آمریکا ،روسیه و...
تسلیحات وموشکهایی اعلام میکنند آخرین مدل نیست نمونه بهتر را دراختیار دارند باتوجه به موشکهایی که به فضا پرتاب شده وآماده پرتاب برای حمل ماهواره
وصحبتهایی بعضی از مقامات ایرانی
موشکهای ایران تابرد5000کیلومتر می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
میشه با ذکر منبع بگید حرف کدوم یکی از مقامات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ناشناس 19.00 منبع صراط المستقیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
فعلا چند تا شان را روی رقه دایش امتحان گنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
ناشناس محترم۱۴:۱۲ اینقدر مطمئن حرف نزن اخوی
در ضمن شما نگران پایگاه های مخفی آمریکا در تل اویو و حیفا نباش چون در جنوب .... و س.... و در ایران تمام برنامه ریخته شده واسه این پایگاه ها و اخوی ما چیزها یی داریم چه در عرصه موشکی و چه در عرصه های دیگر که مطمئن هستم اگر رونمایی بشن جهانیان مات و مبهوت خواهند ماند

اگر فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای دستور دادند و خیلی از چیزها رونمایی شد شما و خیلی های دیگر خواهید فهمید که ایران و سپاه پاسداران و پایگاه های موشکی ما چه قدرت خارق العاده ای دارند

واسه دیدن قدرت فوق العاده ایران فقط باید صبر کرد و منتظر حکم جهاد امام خامنه ای بود

یا حق
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۹:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
دنیا قانون جنگل رو داره برا بقا باید قوی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
به امید خدا و با اذن رهبری معظم به زودی قدرت، دقت وبرد. واقعی موشکهای ما را خواهید دید
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اینم از صدقه سر دولت تدبیر و امید که واضحا روزنامه هاشون میگن هنوز زوده واسه محدود کردن برنامه موشکیشون بهشون فشار بیاریم.یعنی تو برنامه مون هس ولی حالا وقتش نیس.حالا اون آقا تو تویترش بگه موشک به چه دردی می خوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
آی قربان آدم زبان فهم
شما که انقد خوب میدونید د خدا امواتتونو بیامرزه بیایید همین گیر الکیتونو بیخیال شید لااقل برجام نتیجه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اگه اسرائیل و عربستان رو بزنیم ،واقعا آمریکا چه غلطی ميخاد بکنه؟
حرفای روزنامه هاشون هم به نظرم برای آرام کردن جو احتمالا متشنج خودشونه و مصرف داخلی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
جوری حرف میزنی که انگار امریکا قدرت و صنعتشو از عربستان و اسراییل میاره نه اینکه صادر میکنه...تا اونا بمب اتم و بمب هیدروژنی دارن از ما بالاترن امریکا قدرت یک نظامی جهانه چه بخوایم و چه نخوایم.اگه از دید صنعت حرف میزنی که دیگه......امریکا باز اوله.عمرمون و جوونیمون هدر رفت و وضعمون درست نشد که نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
16.26 آمریکا بالاترین قدرت نظامی جهان نیست و بمب اتم با وجود مثائل مطرح در سطح جهان(دشمنان بیشمار و قدرتمند آمریکا) یعنی هیچ از پوچ.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
برای اسراییل تاحدی میتونه تهدید باشه ولی برای امریکا به جز پایگاه های نظامیش در منطقه هرگز نمیتونه چرا که برد موشکهای ایران به بیش از 2000کیلومتر نمیرسه,درضمن امریکا ی پایگاه مخفی موشکی در تلاویو و حیفا مستقر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اگه مخفیه تو از کجا میدونی
در ضمن همین که عربستان و اسراییل نابود بشه کافیه
Iran (Islamic Republic of)
نظر من
۲۲:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
این یک تحلیل است به خاطر این تحلیل به این شخص اهانت نکنید
آخرین اخبار