ساری،

راه اندازی موزه تاریخی در شهر محمودآباد

موزه تاریخی در محمودآباد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: ایجاد زیر ساخت وبستر های مناسب گردشگری برای جذب توریست از محوری ترین رویکردهای این شهرستان در تدوین و برنامه ریزی شهری می باشد.

وی گفت: سه بنای تاریخی واقع در پارک طاهباز شهر محمودآباد که قدمت آن به دوره پهلوی باز میگردد و دارای ثبت ملّی آثار تاریخی می باشد به عنوان محل موزه شهر محمودآباد انتخاب شده است.

فرماندار محمودآباد گفت: برابر رایزنی های بعمل آمده با اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مازندران این موزه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال توسعه و تجهیز خواهد شد.

یحیی یوسف پور گفت: عملیات عمرانی و مرمت ساختمان موزه در چند فاز بزودی آغاز و تا پایان سال 96 راه اندازی خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مازندران رویکرد این اداره کل را ایجاد مراکز فرهنگی برای حفظ هویت و تمدن مردم دانست و افزود:موزه تاریخی شهر محمودآباد در سه قالب مردم شناسی ، باستان شناسی و معاصر راه اندازی خواهد شد و تاسیس این موزه یک مطالبه عمومی و یک فرصت و اتفاق خوب برای توسعه فرهنگی شهر محمودآباد خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: در حال حاضر 14 موزه در استان مازندران دایر می باشد که 4 موزه از طریق بخش خصوصی مدیریت و نگهداری می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار