یزد؛

آغاز عمليات آسفالت قطعه پايانی بزرگراه بافق – يزد

عمليات آسفالت پنج كيلومتر ابتدايی قطعه پايانی بزرگراه بافق – يزد از دو هفته آينده شروع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرماندار بافق در حاشيه بازدید از قطعه پايانی بزرگراه بافق – يزد گفت: پروژه دوبانده شدن محور يزد – بافق يكی از مهمترين پروژه های استان يزد است كه مردم شهرستان بافق انتظاراتی در خصوص توجه به شهرستان و اين جاده دارند.

سيد مهدی طلایی مقدم به اقدامات دو سال اخير دولت برای اجرای 42 كيلومتر باقی مانده از اين پروژه اشاره و بیان کرد: با توجه به مشكلات مالی و اعتباری كه برای دولت وجود داشت پروژه آغاز و شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: خوشبختانه این بزرگراه مصوبه سفرمقام معظم رهبری دارد و در سفر اخير رئيس جمهور به استان يزد با حمايت استانداری مورد تصويب هيئت دولت قرار گرفت که اخيرا اعتبار و رديف اعتبار ملی آن نیز از سوی دولت ابلاغ شده است.

فرماندار بافق از تعيين مبلغ 300 ميليارد ريال اعتبار برای اتمام اين پروژه خبر داد و عنوان كرد: حدود 33 درصد از اين مبلغ تخصيص داده شده است و اميدورايم اين پروژه تا پايان سال 95 به بهره برداری برسد.

طلایی مقدم در ادامه با اشاره به اينكه 143 دهنه پل و ابنيه فنی اين قطعه بجز پل رودخانه شور آماده است، خاطر نشان كرد: در حال حاضر عمليات زير سازی 5 كيلومتر ابتدايی اين پروژه به اتمام رسيده و با اعلام آمادگی پیمانکار این قطعه،عمليات آسفالت تا دو هفته ی آينده شروع می شود.

وی گفت: ادامه مسير به روش جديدی ( تثبيت لايه های خاكريز و روسازی راه) توسط دو پيمانكار در حال فعاليت است كه روند عمليات اجرايی را تسريع می کند تا براي روكش آسفالت آماده شود.

فرماندار بافق در پايان به تلفات جاده ای اين محور در سال جاری اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال شاهد تصادفات زیادی در محور بافق – يزد بوديم و منجر به فوت شش نفر از هموطنان شده است كه انتظار داريم با توجه به اولويت اول استان و شهرستان، قطعه پايانی این بزرگراه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار