مسئله محوری راه حلی برای بسیاری از مشکلات آموزش عالی

معاون آموزشی و دبير شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران می تواند کانون آموزشی منطقه شناخته شود، مسئله محور بودن دانشجویان را راهی برای حل بسیاری از مشکلات حوزه آموزش عالی عنوان کرد.

محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی و دبير شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بحث گسترش تحصیلات تکمیلی در ایران یکی از سیاست‌هایی است که همزمان با توجه به کیفیت و گسترش مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مد نظر قرار دارد همانطور که در سیاست نقشه علمی کشور مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله فوق در برنامه تحول آموزش پزشکی مورد توجه است، افزود: ظرفیت و پتانسیل دانشگاه‌های کشور ما قابل مقایسه با کشورهای منطقه در شرایط فعلی نیست و درصورت رسیدگی بیشتر به آنها و متناسب ساختن تجهیزات آزمایشگاه‌هایشان با زمان، می تواند بعنوان کانون آموزشی در منطقه شناخته شود.

لاریجانی بیان کرد: در سطح وزارت بهداشت طبق یک برنامه‌ریزی برای تحصیلات بنیادی، رفع نیازهای ضروری و منطقه‌ای، توسعه آموزش عالی را در سطح مناطق آمایشی کشور ( که  منطقه در ایران هستند) مد نظر داریم.

وی ادامه داد: از طرفی برای استعدادهای درخشان و رفع نیازهای سطح بالای کشور در حال کار روی وصل شدن به شرکت‌های دانش بنیان و هدایت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم هستیم. درواقع دانشگاهیان ما باید بتوانند همزمان هم در دانشگاه فعالیت کنند و هم محصولات علمی و پژوهشی خود را سامان دهند.

معاون آموزشی و دبير شورای آموزش پزشكی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد: توجه به ساختار شرکت‌های  دانش بنیان بریا اینکه بتوانند متناسب با دانش خود مشکلات را برطرف کنند، در حیطه آموزش عالی و پزشکی لازم است.دانشجویان دکتری پژوهشی، کارشناسی ارشد و حتی کارشناسی در صورتی که مسئله محور کارها را پیش برند،می توانند بسیاری از مسائل کشور در حوزه آموزش عالی را حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار