در آستانه برگزاری مسابقات المپیک ریودوژانیرو؛

تلگرام کار دست برزیل داد/ انتشار پیامهای تروریستی داعش به زبان پرتغالی

دستگاه اطلاعاتی برزیل پیام هایی را به زبان پرتغالی درباره داعش در شبکه پیام رسان تلگرام در آستانه بازی های المپیک ریودوژانیرو کشف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه اطلاعاتی برزیل پیام هایی را به زبان پرتغالی در خصوص گروه تروریستی داعش در شبکه پیام رسان تلگرام در فاصله زمانی دو ماه مانده به آغاز بازی های المپیک ریودوژانیرو کشف کرد.

بر این اساس، دستگاه اطلاعاتی برزیل در بیانیه ای «وجود این گروه (در شبکه پیام رسان تلگرام) و شیوه اقدام آن را تایید کرد. این گروه محتواهایی را در ارتباط با ایدئولوژی های افراطی به زبان پرتغالی ترجمه و از طریق این شبکه پیام رسان منتشر می کرد.»

یک سازمان غیر دولتی ناظر بر فعالیت های پایگاه های افراطی موسوم به (سایت) در این خصوص هشدار داد و اعلام کرد: «افرادی مرتبط با داعش پیام های این گروه تروریستی را به زبان پرتغالی منتشر می کنند.»

دستگاه اطلاعاتی برزیل امروز (جمعه) اعلام کرد: « آغاز این جبهه جدید از انتشار اطلاعات ایدئولوژیک افراط گرایانه خطاب به مردم پرتغالی زبان، تسهیلات دیگری برای افراطی شدن شهروندان برزیلی محسوب می شود.»

این گزارش می افزاید: برزیل هرگز شاهد اقدامات تروریستی در خاک خود نبوده است اما با موج جدید حملات افراطیون در جهان ، خطر تروریستی مهم ترین خطر برای بازی های المپیک ریو محسوب می شود که از پنجم تا بیست ویکم اوت در این شهر برگزار خواهد شد.

تلگرام ،‌شبکه پیام رسان رقیب واتساپ که منشا روسی دارد به سبب سطح بالای امنیتی آن به طور گسترده ای مورد استفاده گروه های افراطی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار