آغاز اجرای طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان سال 94+جزئیات

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از آغاز اجرای طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان سال 94 خبر داد.

آغاز اجرای طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان سال 94+جزئیاتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ احمد کرمی، رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: بر اساس تبصره 20 قانون بودجه 95 مقرر شده در صورتی که مالکان وسایل نقلیه نسبت به پرداخت اصل جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال 94 اقدام کنند، 2 برابری دیرکرد آنها بخشوده شود.

وی افزود: بر این اساس و با تمهیدات اندیشیده شده، مالکان وسایل نقلیه تا پایان آذرماه سال 95 اگر جرایم معوق رانندگی خود را تا پایان سال 94 پرداخت کنند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شده و به جای پرداخت جریمه 2 برابری، اصل مبلغ را بپردازند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود، تصریح کرد: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرایم معوق خود اقدام نکنند، به طور سیستمی از اول دی ماه مجددا جریمه 2 برابری برای آنها اعمال می‌شود.

وی گفت: رانندگان برای استفاده از این تسهیلات نیازی به مراجعه به راهنمایی و رانندگی ندارند و این تسهیلات به طور متمرکز در سامانه اجرائیات پلیس راهور اجرایی شده است و بر این اساس مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 1101202020، مراجعه به مراکز پلیس +10 و یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www.rahvar120.ir نسبت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنان تسهیلات پرداخت موردی قبوض جرایم رانندگی در سامانه راهور 120 مهیاست و رانندگان می‌توانند به صورت یکجا و یا موردی نسبت به پرداخت قبوض جرایم رانندگی اقدام کنند.

وی در خصوص امکان اعتراض به جرایم سال 94 گفت: همچنان رانندگان پس از دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود در صورتی که به جرایم ثبت شده اعتراض دارند می‌توانند از طریق پلیس + 10 و یا هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی به جرایم رانندگی خود با ارایه مستندات اعتراض کنند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در عین حال تاکید کرد: برابر آمارهای موجود 98 درصد اعتراضات به قبوض جرایم رانندگی درخواست بخشودگی است و پلیس راهور تلاش کرده است تا اشتباهات در ثبت جرایم رانندگی را به حداقل ممکن برساند.

به گزارش سایت راهور برابر ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، متخلف موظف است ظرف مدت شصت روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع او می‌رسد جریمه را به حسابی که از طرف خزانه داری کل تعیین و اعلام می‌شود پرداخت و رسید دریافت نماید یا مراتب اعتراض خود را ظرف مدت مذکور با ذکر دلایل به اداره اجرائیات راهنمایی و رانندگی تسلیم نماید.

اداره مذکور موظف است حداکثر ظرف بیست و چهار ساعت پس از وصول اعتراض بررسی لازم را انجام داده و در صورت غیر موجه دانستن اعتراض مراتب را به معترض ابلاغ نماید، در صورت اصرار معترض، اداره اجرائیات موضوع را جهت رسیدگی به واحد رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی ارسال می‌نماید.

در صورتی که متخلف در مهلت قانونی مذکور اعتراض خود را تسلیم ننماید یا ظرف بیست روز پس از ابلاغ رأی واحد جریمه را پرداخت ننماید، موظف است جریمه را به مأخذ دوبرابر مبلغ مندرج در قبض جریمه بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
من به دلیل سرعت 111 کیلومتر در مسیری که حداکثر سرعت 110 کیلومتر بوده توسط دوربین جریمه شدم. یعنی استانداردها واقعا بالا رفته!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
من الان یک هفته هست که میخوام پرداخت کنم از طریق اینترنت. ولی سایت باز نمیشه خواهش میکنم یه راهنمایی کنید.
ممنون دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
باعرض سلام خداقوت و باتشکر از تمامی مسئولین، افسران و ...محترم راهنمایی و رانندگی عزیز در جاده ها و پلیس راه کشور. من خودم با وسیله شخصی بارها مسافرت کرده ام به خراسان شمالی و شمال کشور. هیچ وقت این عزیزان زحمتکش بیخودی کسی را جریمه نمی کنند. عینک بدبینی را باید برداشت و جور دیگر باید دید.
واقعاً تمام تلاش این عزیزان جهت حفظ امنیت و جان هموطنان عزیز است. فقط دو بار در طول این چند سال جریمه شدم اون هم مقصر خودم بودم یا مدارکم ناقص بوده یا سرعتم غیر مجاز بوده. دست همه این عزیزان را می بوسم. باتشکر و آرزوی سلامتی برای زحمت کشان کشور که شبانه روز به این کشور خدمت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
از دوازده خرداد شروع شده
من دو تومن بود شد یه تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
پیشنهاد میکنم اول بسترشون رو درست کنن بعد اطلاعیه بدن.الان من چند روز میزنم و پیغام خطا میده که سرویس موقتا قطع میباشد......خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
این چه وضعشه!!! ما و امسال ماکه نمیزارم بدهیمون عقب بیوفته و به هر جون کندن سر وقت پرداخت میکنیم ادم نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
سلام
من جرایم سال گذشته رو بررسی کردم از 4 مورد دومورد کلا حذف شده یک مورد دیگه دوبرابر بود ویک مورد که مربوط به دوربین بود همون مبلغ اولیه هست

یعنی 2موردحذف شده بخشیدن یا دوباره اعمال میشه

اون یک مورد که دوبرابر هست چطوری پرداخت کنم یعنی نصف مبلغ رو واریز کنم؟
-
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
بخشودگي از چه تاريخي اجرا ميشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
والا یه ماه پیش گفتین طرح اجرا شده ! امروز فرمودین شروع شده تازه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
منظور از سال 94 ، جرایمی است که تا پایان سال 94 مرتکب شدید شامل این بخشودگی میشه
جرایم سال 95 شامل نمیشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
ساااااال94!!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
واقعا دستشون درد نکنه زحمت می کشن مرسی از این خدمات ولی ای کاش صفحه مورد نظر باز میشد تا ما بیشتر تشکر میکردیم .باز هم از تمام مسئولین و فرماندهان ناجا و مدیران عامل محترم بانک ها تشکر میکنم تشکر میکنم