بهبود جداسازی گاز با غشاهای نانوکامپوزیتی

مجری طرح جداسازی گاز با غشای نانو گفت: طرح جداسازی گاز با مواد پلی اتر سلفون به منظور جداساختن گازهای دی اکسید و نیتروژن است.

حمیدرضا رئیسی، مجری طرح جداسازی گاز با غشای نانو در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ساخت غشای پلیمری اظهار داشت:  هدف اصلی پروژه جداسازی گازهای دی‌اکسید کربن-نیتروژن و اکسیژن – نیتروژن بوده که سبب گرم شدن دمای سطح زمین گشته است.

وی ادامه داد: غشای ساخته شده در این طرح از پلی اتر سلفون است که ذرات زئولیت در مقیاس میکرو و نانو به ماتریس پلیمری افزوده شده و نانوذرات زئولیت نقش لایه نگهدارنده را ایفا می کند.

رییسی یاد آور شد: در مراحل ساخت غشا از مواد پلیمری و نانو ذرات زئولیت استفاده شده که در هنگام  ترکیب با هیدروکسید به‌صورت جداگانه سنتز شده بدین‌صورت که نانوذرات زئولیت 
  هیدروکسید سدیم،آلومینات سدیم سیلیکا آب سنتز شد. 

وی عنوان کرد: لایه‌ نگه‌دارنده‌ پلی اترسولفون با استفاده از روش تغییر فاز و به‌وسیله‌ غوطه‌وری و لایه‌ گزینش گر پلی اتر بلوک آمید یک بار به‌صورت خالص و یک‌ بار حاوی نانوذرات زئولیت با روش تبخیر حلال سنتز شد.

رئیسی گفت: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، عملکرد گزینشگری غشا حاوی نانوذرات زئولیت جهت جداسازی گاز دی‌اکسید کربن نیتروژن از 3.42 درصد به 98 درصد و جداسازی اکسیژن نیتروژن از 3.3 به به 7.76 بهبود یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار