اهواز؛

حذف نام عربستان رسوایی بزرگی است

حذف نام عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر به دلیل نیاز مالی سازمان ملل متحد رسوایی بزرگی است و با این گفته دبیرکل این سازمان آبرویی برای خود نگذاشت و تیر خلاص را به خود زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امام جمعه اهواز گفت: از ابتدا شرایط سازمان ملل این بود و ما می‌دانستیم که این سازمان هیچ اعتباری ندارد و ما برای رسیدن به مقصد خود باید به خداوند و نیروهای فداکار داخلی تکیه کنیم.

آیت الله سید محمدعلی موسوی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران اظهار کرد: این شهید بزرگوار یکی از شخصیت‌های بین المللی جهان است.

وی اضافه کرد: بررسی زندگی شهید چمران برای ما درسی ویژه است، درس زندگی این شهید این است که ما سرگرم زندگی نشویم، اکتفا نکردن به زندگی روزمره و ادای دِین به اسلام در هرنقطه از دنیا جزو درس‌هایی است که باید از زندگی شهید چمران گرفت.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: اگر بعد از انقلاب در لبنان حضور نمی‌یافت ما امروز شاهد نسل طیب، طاهر و مبارک حزب الله نبودیم. امام موسی صدر و شهید چمران از شخصیت‌های کلیدی حزب الله هستند.شهید چمران با آغاز جنگ تحمیلی به کشور بازگشت چون احساس وی احتیاج بیشتر ایران به او است.

موسوی جزایری در ادامه گفت: شهید چمران یک انسان سیاسی و نظامی با تخصص نظامی در جنگ‌های پارتیزانی بود.

امام جمعه اهواز بیان کرد: شهید چمران با آیت الله خامنه‌ای خود را به جبهه خوزستان رساند و اهواز را مرکز فعالیت‌‌های خود قرار داد. این شهید بزرگوار نیروهای زیادی را تربیت کرد و خدمات زیادی را به جبهه‌های مقاومت در دوران هشت سال دفاع مقدس کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از خطبه های امروز به رسوایی سازمان بین الملل در حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق بین الملل اشاره کرد و گفت: یک سال و چند ماه است که مردم یمن با هواپیماهای آمریکایی و هدایت رژیم صهیونیستی مورد حمله مستقیم سعودی‌ها قرار گرفته‌اند و بان کی‌مون می‌گوید چون نیاز مالی داشتیم نمی‌توانیم عربستان را محکوم کنیم.

وی تصریح کرد: حذف نام عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر به دلیل نیاز مالی سازمان ملل متحد رسوایی بزرگی است و با این گفته دبیرکل این سازمان آبرویی برای خود نگذاشت و تیر خلاص را به خود زد.

امام جمعه اهواز افزود: از ابتدا شرایط سازمان ملل این بود و ما می‌دانستیم که این سازمان هیچ اعتباری ندارد و ما برای رسیدن به مقصد خود باید به خداوند و نیروهای فداکار داخلی تکیه کنیم.

موسوی جزایری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که دستور اسلام این است که ما سر عهد خود بدانیم اما اسلام هم دستور داده که اگر دشمن بدعهدی کند ما پاسخ دندان شکنی به او خواهیم داد و اینگونه هم برخورد می‌کنیم.

وی در پایان به درگذشت حمید سبزواری اشاره کرد و گفت: سبزواری، شاعر حماسه سرای ایران و صدرنشین قله شعر و ادب انقلابی است. ایشان همان کسی بود که سروده‌های انقلابی ما در دوران امام و جنگ تحمیلی حاصل تراوشات ذهن وی بود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.