نیویورک تایمز: «برکسیت» پایان احتمالی سلطنت لندن به عنوان قطب مالی اروپا است

تصویب طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است جایگاه انگلیس را به عنوان قطب مالی اروپا تغییر دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: یکی از مسائل مهم سال جاری میلادی، همه پرسی طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) است که در 23 ژوئن (سوم تیر) در انگلیس برگزار خواهد شد.

خروج هر کشوری از اتحادیه اروپا قابل توجه خواهد بود؛ همان طور که پیش از این نیز طرح خروج یونان از اتحادیه مطرح شد و اکنون اثرات مخرب آن گریبان گیر این کشور است.

بااین حال، انگلیس مورد خاصی است. لندن پایتخت مالی اروپا است و در کنار نیویورک به عنوان یکی از بزرگترین مراکز مالی در جهان محسوب می شود. 

انگلیس از نظر اوراق بدهی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا اکثر ابزارهای بدهی از سوی قانون نیویورک یا قانون انگلیس اداره می شوند. در قراردادهای سوآپ و ابزارهای مشتقه بین المللی، یکی از این دو قانون به عنوان قانون قابل اجرا در این قراردادها انتخاب می شوند.

بدین صورت، لندن همواره با نیویورک و دلاویر در رقابت است تا بازار اوراق بدهی و قراردادهای بین المللی را به خود اختصاص دهد. بااین وجود، قانون نیویورک درخصوص ورشکستگی شرایط بهتری به شرکت های مختلف ارائه می دهد.

آیا برکسیت شرایط را تغییر خواهد داد؟ احتمالا در کوتاه مدت لندن همچنان مکانی برای سازماندهی مجدد شرکت های اروپایی خواهد بود؛ اما در درازمدت، اگر لندن جایگاه خود را به عنوان قطب مالی اروپا از دست دهد، شرایط تغییر خواهد کرد. در نتیجه، مذاکرات درخصوص قراردادهای بین المللی در لندن و ارائه آن به دادگاه های انگلیسی کاهش خواهد یافت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار