کدام بانک ها تسهیلات 10 میلیونی ازدواج پرداخت می کنند؟ + جدول

افزایش وام ازدواج به 10 میلیون تومان زوج‌های جوان را چشم به راه نشانده تا ببینند سرانجام دریافت وام 10 میلیون تومانی چه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه 95 سقف وام ازدواج جوانان برای هر یک از زوجین از  3 به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش یافت. باشنیدن این خبر زوج‌های زیادی امیدوار شدند که بتوانند بخشی از هزینه زندگیشان را تامین کنند اما بسیاری از بانک‌ها بعد از منتشر شدن این خبر نسبت به پرداخت آن اظهار ناتوانی کردند و بر این اساس زوج‌های جوان چشم به راه نشسته اند تا ببینند سرانجام دریافت وام 10 میلیون تومانی چه خواهد شد.

محمدحسین میرمحمدی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بر اساس مصوبه قانونی بانک‌ها مکلف به پرداخت وام 10 میلیون تومانی هستند و در این میان معاون نظارت بانک مرکزی وظیفه دارد که بر این موضوع نظارت داشته تا بر اساس مصوبه مذکور بانک‌ها نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

وی با اشاره به تاثیر افزایش وام ازدواج بر بهبود مشکلات زوج‌های جوان گفت: با توجه به شرایط موجود و وام‌های 3 میلیون تومانی می‌توان گفت که پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج می‌تواند در تشکیل زندگی جوانان و بهبود مشکلات آنها تاثیرگذار باشد.

میرمحمدی ادامه داد: با توجه به آنکه منابع بیشتری در این خصوص در دسترس نیست این امر در صورت تحقق می‌تواند گامی رو به جلو باشد چرا که بانک‌ها به دلایل متعددی تمایل به پرداخت این میزان وام را ندارند.


** ضرورت توجه بانک مرکزی به تامین منابع مالی بانک‌ها


گفتنی است که بخش قابل توجهی از مشکلات جوانان با استفاده از این وام‌ها می‌تواند مرتفع شود. همچنین محمد غفوری کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افزایش وام ازدواج اقدام خوب و مناسبی است اما نباید فراموش کرد که نیاز به یکسری اقدامات اساسی دارد.

وی با بیان اینکه آیا دولت منابع خاصی را به بانک‌ها ابلاغ کرده یا اینکه بانک‌ها بایستی از عملکرد داخلی خود برای پرداخت این وام استفاده کنند گفت: تامین منابع افزایش وام ازدواج از جمله مسائل بسیار مهمی است که می‌بایست از سوی بانک مرکزی مورد توجه قرار گیرد چرا که آمارها بیانگر این هستند که قدرت وام‌دهی بانک‌ها در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته است.

غفوری ادامه داد: با توجه به آنکه تامین منابع مالی و کمبود آن در بانک‌ها امری مهم به شمار می‌رود، لازم است که راهکاری روشن برای این امر در نظر گرفته شود.

کارشناس بانک با اشاره به آنکه ابلاغ و بخشنامه بانک مرکزی به چاپ پول منجر نمی‌شود بیان کرد: بانک مرکزی بایستی از روش‌های خاصی برای تجهیز منابع مالی بانکی استفاده نماید چرا که بانک‌ها به شدت به دنبال تامین منابع مالی هستند. اما به سبب افزایش نرخ تمام شده پول به سادگی نمی‌توان آنرا برای کشور تامین کرد و از این رو در چند سال اخیر بانک‌ها شرایط نامساعدی را در خصوص اعطای تسهیلات تجربه نموده‌اند.

**تسهیلات 10 میلیونی ازدواج رقم چشمگیری نیست

در این راستا فرامرزی کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: بطور یقین اینگونه تسهیلات می‌تواند برخی از مشکلات جوانان را حل نماید اما نباید فراموش کرد که اعطای اینگونه تسهیلات به نقدینگی بانک‌ها و سیاست پولی بانک مرکزی بستگی دارد.

وی افزود: گرچه تسهیلات 10 میلیون تومانی رقم چشمگیری نیست که بتواند ابزار تشویقی برای ازدواج جوانان باشد اما به هر حال لازم است که بانک مرکزی در اجرای این مصوبه و پرداخت آن از سوی بانک‌ها نظارت داشته باشند.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج از سوی بانک‌ها صورت می‌گیرد یا خیر.

در همین راستا خبرنگار باشگاه خبرنگاران برای صحت و سقم پرداخت وام با برخی از شعب بانک ها تماس گرفته تا از این موضوع با خبر شود.

اسامی بانک‌ها

آیا وام ازدواج 10 میلیون تومانی پرداخت می‌کنید؟

بانک سپه

خیر

بانک ملت

بلی

بانک تجارت

بلی

بانک انصار

خیر

بانک سامان

خیر

بانک رفاه

خیر

بانک قوامین

-----

بانک قرض مهر الحسنه ایران

بلی

بانک ملی

بلی در صورت تاریخ ازدواج از 4.03.95 به بعد

بانک اقتصاد نوین

بلی

بانک پارسیان

خیر

بانک ایران زمین

خیر

بانک کشاورزی

خیر

بانک توسعه تعاون

بلی

بانک دی

بلی از مردادماه آغاز می شود

بانک حکمت ایرانیان

خیر

موسسه مالی و اعتباری عسکریه

خیر

بانک مسکن

بلی در صورت انتظار

بانک قرض الحسنه رسالت

خیر

بانک آینده

-----------

بانک صادرات

---------

بانک شهر

----------

صندوق کارآفرین امید

--------

موسسه کوثر

--------

بانک پاسارگاد

--------




























































انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
ان شاالله مشکلات همه رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۵:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
آقا توروخدا فقط صحبتشو میکنید پس کی بودجه به بانک سپه میدید والا من بچم بدنیا اومدش دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین شبانان
۰۰:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۵
سلام.مسعولان لطفا ب وام های ازدواج رسیدگی کنید.من 7 ماهه ک در بانک کار افرین واس وام ثبت نام کردم ولی هیچ خبری نشده.ترخدا یکم هم ب فکر ما باشین.اخه چقدر باید صبر کنیم.خودتون رو بذارید جای ما....... .بقیه بانکها زود میدولی همین بانک کار افرین خواب مونده.ترخدا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۴ دی ۱۳۹۵
سلام من الان پنج ماه است دنبال بانک خالی میگردم نیست توشهرمون سه بانک هست صادرات ملی کشاورزی هیچکدوم جوابگو نیستن.سیستان بلوچستان سرباز کلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
سلام من یک ماه وخورده ای ثبت نام کردم برا بانک ملی.کافینت بهم گفت حداقلش 7.8ماه باید منتظربمونی تا تاییدیه بیاد ..برج 6عقد کردم .28همون ماه ثبت نام کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
سلام میشه بگین برا دریافت وام کدوم بانک سختگیری کمتری میکنه از لحاظ ضامن میخوام انصراف بدم دوباره ثبت نام کنم میشه یکی جوااااااب بده؟؟وامم در بانک رفاه پذیرفته شده رفتم میگه ضامنی بیار که بازنشسته تامین اجتماعی باشه و از بانک رفاه حقوق بگیره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۵
منم بانک شهر ثبت نام کردم 4ماهم تو نوبت بودم تا تعیین شعبه شدم رفتم مسوولا گفتن به ما هنوز ابلاغ نشده 10تومنی بدیم یه جور سرد هم رفتار کرد یکی نیست بهشون بگه آخه برادر من خوبه میخای با سودش پس بگیری خوبه هفتصد جامونو میبندی تا یه وام بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید ما که سال 94ازدواج کردیم ثبت نامم کرده بودیم از بنک خبری نشد الان میتونیم وام 10میلیونی بگیریم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
سلام . منم بهمن 94 عقد کردم تعیین شعبه شدم بانک سامان مهرشهر کرج گفتن وام 10 میلیونیه اما سر ضامن کلی بهونه در آوردن . مجبوریم انصراف بدیم دوباره ثبت نام کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
با سلام من و همسرم چند ماهی هست که وام ازداج ثبت نام کردیم پست بانک استاق قم اما هنوز اسم ما درنیومده چرا به پست بانک بودجه نمیدید داره دیگه یک سالمون تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام
دوستان کسی تابحال توی چند ماه پیش از بانک صادرات وام ده میلیونی گرفته من اخر برج سه 95ثبت نام کردم هیچ خبری نشده تا الان ممنون راهنمایی کنید مسؤلان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
بانک پارسیان میده؟
این قانون مسخره چیه:
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تحت هیچ شرایطی به ازدواج دوم تعلق نمی گیرد. کسی که بار اول وام نگرفته چرا باید وام ندن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
من بانک شهر ثبت نام کردم دوم مهر هم عقدم میشه یک سال نه معلوم هست کی قراره ده تومنی بدن نه اسمم درمیاد ک دوباره برم ثبت نام کنم خسته شدم انقدر رفتم سایت ببینم اسمم اومده یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
سلام خواهش میکنم جواب بدین بانک صادرات وام ازدواج میده یانه
Saudi Arabia
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
چقدبی مسئولیت هستین چرابفکره مردم نیستین یکم درک کنین ماهاروبودجمون ضعیفه ب این وام احتیاج داریم
Netherlands
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
یک زوج جوان مسجدسلیمانی به دلیل نداشتن ضامن دارای دسته چک(بازاری) پس از مراجعه به شعبه های بانک ملت و بانک کارآفرینی امید تعیین شده در اصفهان موفق به اخذ وام نشدند و به دلیل مشکلات اقتصادی شدید، در تامین منزل اجاره ای تصمیم به طلاق گرفتند طلاق این زوج امروز در همان دفترخانه ای که ازدواجشان را با هزاران آرزو ثبت کرده بودند انجام شد یکی از پیغام هاییی که این زوج دریافت برای وام خود کرده بودند: نکته عجیب ذکر واژه انصراف بجای نداشتن ضامن بازاری است! با پرداخت وام شما به دليل (دلايل) انصراف به درخواست متقاضی موافقت نشده است و امکان ويرايش ثبت نام قبلي خود را نداريد و در صورت تمايل بايد مجددا ثبت نام نماييد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
من و همسرم دو ماه پیش وام ده میلیونی ثبت نام کردیم و هفته پیش تعیین شعبه شد ولی قرض الحسنه مهر ایران که در بالا نوشته بلی. وام مارو خوردن و گفتن بودجه ای برای پرداخت وام ازدواج دریافت نکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
امروز وام ده میلیونی منو دادن از شوهرم رو هم چند روز دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۶ تير ۱۳۹۵
مشکلات مالی رو دوشم سنگینی میکنه اینا هم که وام بده نیستن مهر 94 عقد کردیم حالا این همه داستان
ما فقط از بانک رفاه میتونیم وام بگیریم تو.رو خدا ده تومنیش کنید داریم میمیریم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ تير ۱۳۹۵
وقتی تمام فروشنده های لوازم خانگی دارن قسطی جنس می فروشن دیگه وام میخوایم چه کار ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۵
چرا بعضی بانکها برای دادن وام ازدواج قوانین خاصی را برای خود وضع میکنند و کسی هم پاسخگو نیست آخ مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۵
اخه واقا میتونید ماهی 800 تومن قسط بدید اول زندگی
Iran (Islamic Republic of)
007
۱۶:۴۷ ۰۲ تير ۱۳۹۵
چطوری حساب کردی اخوی؟
خیلی بشه ماهی 230 تومنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ تير ۱۳۹۵
سلام
ما امروز بالاخره وام 10 میلیون تومنی رو از بانک کشاورزی گرفتیم
من وامم اول 3 میلیونی بود
وقتی تو سایت ثبت نام میکنید و بعد از یه چند وقتی دریافت وامتون و بانک مورد نظرتون تایید میشه 2 هفته وقت دارید برید بانک و پیش ثبت نام کنید که تو اون مرحله مدارکی از شما نمیخوان ، من رفتم بانک و پیش ثبت نامو کردم و یه مدت 2 ماهی که فرصت داشتم تا مدارکمو تکمیل کنم و ببرم شانسم زد و بخشنامه 10 میلیونی اومد. البته خودمم یکم دست دست کردم .
جونم واستون بگه واسه دریافت هر کدوم از زوجا 2 تا کارمند رسمی واسه ضمانت میخوان که من نداشتم، قرار شد 2 تا جواز کسب و 2 تا چک با سند مالکیت مغازه ضامنامونو ببریم که از اونجایی که همشون سر قفلیه اونم نداشتیم خلاصه به جای سنده یه کسر از حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی 10 میلیونی پدرامونم ضمیمه جواز کسبه کردیم که بالاخره با کلی بدبختی جور شد.
یکم دوندگی داره ولی میشه گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
دلیل اصلی ازدواج نکردن همین کارای نافرجامه، بابا وام ازدواجو بدین حق جواناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام وقت بخیر
من وام 3 میلیونی رو از بانک ملت درخواست داشتم که تایید شد اما نرفتم دنبالش دقیقا تاریخ تایید در شعبه : 26/08/94 بود.
امروز که رفتم پیش رئیس بانک گفتم میتونم 10 میلیونی رو بگیرم میگه نه باید انصراف بدی و از نوع درخواست بدی اگه تایید شد بعد، در صورتی که بانک مرکزی اعلام کرد تمامی کسایی که در نوبت بودند هم 10 میلیونی رو دریافت میکنند.
مسئولان پیگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۵۴ ۰۱ تير ۱۳۹۵
وقتی که تایید میشه کلا 2 هفته وقت دارید برید پیش ثبت نام که یجوری اینگار خودتونو به بانک معرفی میکنید و 2 ماه وقت دارید برید مدارکتونو تکمیل کنید بیارید
اگه کلا تو اون 2 تا فرصت که دادن نرید ثبت نامتون باطل میشه و مجددا باید برید سایت و ثبت نام کنید
الان شما دقیقا در نوبت نیستید چون خیلی وقته ثبت نامتون باطل شده.
راستی از زمان عقدتونم یکسال وقت دارید تا ثبت نام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
ما سال 93 عقد کردیم ولی تا الان ثبت نام نکردیم،ایا به ما هم تعلق میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۵۵ ۰۱ تير ۱۳۹۵
نه از زمان عقد یکسال وقت دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
من يكي از مسوولين صندوق كارآفريني اميد در استان يزد هستم اولين وام ازذواج را تا يك هفته ديگر پرداخت ميكنيم پس ما اماده ايم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
به فرض مثال ده میلیون رو گرفتن از کجا بیارن قسطش رو بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
بانک ها خودشون راحت قانون زیر پا میزارن. باید به همه زوجهایی که وام نگرفتن وام بدن. برای چی میگن ما فقط با ازدواجهای امسال میدیم. ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
من مهر 94 عقد کردم. بانک ملی انتخاب کردم از همون موقع هم تو صف انتظارم. حالا بانک ملی برا خودش قانون وضع کرده میگه به ازدواجهای بعد چهارم خرداد 95 وام میدم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۵
معمولا بانکا واسه اینکه وامو رو ندن سر میدوونن، بهونه های الکی میارن
کلی هم سنگ میندازن جلو پات تا نگیری
باید یکم به قول معروف سیریش بشی
من اولین بار که ثبت نام کردم بانکم ملت بود که گفت فقط ضامن کارمند رسمی که نداشتم
سری دوم افتادم بانک کشاورزی که کسر از حقوق بازنسشتگی تامین اجتماعی پدرمو قبول کرد
از مهر تو نوبت بودم تا بالاخره آخرای فروردین اسمم درومد
هیچ حرفی هم راجع به امسال و پارسال عقذمون به من نزد.
به نظر من انصراف بده و مجددا ثبت نام کن
4 ماه هنوز وقت داری یا اینکه برو باهاشون صحبت کن.
Germany
ناشناس
۱۸:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
چرا دارن وام چند ده ملیونی به بقیه بدن، به جوونای بدبخت هم ده ملیون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
وام به چه درد میخوره واسه جوانها کار درست کنید نه اینکه بدتر گرفتار بسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
موسسه اعتباری کوثر هم وام 10 میلیون تومانی ازدواج پرداخت میکنه.
Saudi Arabia
ناشناس
۱۵:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
حیف پولی که تو بانک ملی گذاشتم
-
ناشناس
۱۴:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
مسئولین بانک کشاورزی 3 تومن ما رو بدید 10 تومانی نخواستیم من 8 ماه منتظر همین 3 تومنم
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
لطفا به فکر جوانان باشید به آیا وام ماشین واجبتر از مشکلات اساسی جوانان بود ده میلیون پول ناچیزی است که اونم انگاری واسه جوونا زیاد میبینن !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
هنوز خیلیا تو صف وام 3 میلیون گیر کردن!؟
بعد نمی دونم چرا اینقدر جوونارو تشویق می کنید به ازدواج...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
اینکه برخی بانکها میگن در صورتی که ازدواج در سال 95 باشد 10 میلیونی تعلق میگیره این اصلا منصفانه نیست
چطور وقتی تصادفی سال 93 رخ میده و پرداخت تلفات ز سوی بیمه سال 94 صورت میگیره برآورد سال 94 را در نظر میگیرن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
تکلیف من و همسرم که از هفته اول مهر 1394 ثبت نام کردیم (بانک رفاه) و هنوز وام ازدواج دریافت نکردیم چی میشه؟ آیا امکان تغییر درخواست از بانک رفاه به بانک ملت یا تجارت هست یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
صندوق کار آفرینی امید داره پرداخت می کنه و خیلی هم سریع و بدون نوبت چند ماهه !!!فقط در صورتی که ثبت نام شده و تعیین شعبه شده باشه
Armenia
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
سلام روز به خیر
با توجه به خبر افزایش وام ازدواج که اعلام شد
آیا تعداد ضامن ها هم برای دریافت این وام افزایش پیدا کرده ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
به یکی از شعبه های بانک سپه زنگ زدم گفتن زوج های که تا یک هفته پیش ثبت نام کردن ده میلیون و قبلی ها سه میلیون .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
من آخر 94 ثبت نام کردم و بانک کشاورزی رو انتخاب کردم.اولا که هنوز خبری نشده.ثانیا خواستم ببینم آیا بالاخره به 10 میلیون دل خوش کنیم یا نه؟این قانون مگه سراسری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
چرا نام بانک شهر دیده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
لطفا پیگیری کنید بالاخره بانکهای دیگه میخوان بدن یا نه
اصن اجازه دارن وام ازدواجه رو ندن؟
اگه نخوان بدن پس مایی ک تو صفیم باید چیکار کنیم؟
کلا 8 تا بانک موافقت کردن این 8 تا بانک میتونه جواب این همه متقاضی رو بده؟
آغا یکی مث من تو بانک رفاه ضامن دارم ولی تو بانک تجارت یا ملت ندارم حالا باید چیکار کنم؟
-
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
خدارا شکر بانک کشاورزی خیره
آخرین اخبار