نوش‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همچنان پیگیر حقوقی جان‌باختگان حادثه منا هستیم

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: دولت به جد از طریق مجامع حقوقی داخلی و خارجی پیگیر حادثه جان‌باختگان منا بوده و به زودی نتیجه این پیگیری‌ها به استحضار ملت ایران می‌رسد.

نتایج پیگیری حقوقی جان‌باختگان حادثه منا به زودی اعلام می‌شود
حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به موضوع حج امسال اظهار داشت: همانطور که بعثه مقام معظم رهبری اعلام کردند حج امسال منتفی شده و با کارشکنی‌هایی که دولت سعودی انجام داد امکان اجرای تمتع فراهم نبود.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: گناه این اقدام غیرمنطقی به عهده حاکمان سعودی و مسئولان حج عربستان بوده و آنها باید پاسخگو باشند.

نوش‌آبادی با اشاره به موضوع جان‌باختگان حادثه منا افزود: موضوع جان باختگان حادثه منا که سال گذشته در اثر بی‌تدبیر رژیم سعودی و به دلیل شرایط خاصی که حاکم در منا اتفاق افتاد، حقوق جانباختگان این حادثه از مجرای حقوقی دنبال شده و مقامات مسئول در جمهوری اسلامی ایران پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عربستان تا کنون هیچ گونه اقدام عملی برای تنبیه هتاکان به زائران ایرانی انجام نداده و در راستای غرامت جان‌باختگان هیچ اقدامی صورت نگرفته طبیعی است که ما همچنان پیگیر موضوع خواهیم بود و این یک مطالبه به حق و قانونی و شرعی برای بازماندگان حج تمتع سال گذشته است.

سخنگوی وزارت ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: دولت به جد از طریق مجامع حقوقی داخلی و خارجی پیگیر حادثه جان‌باختگان منا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجامع ، نوش‌آبادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار