انتقال 47 زندانی ایرانی از کویت به تهران

47 زندانی ایرانی، که در کویت به سر می برند، به تهران منتقل شدند.

انتقال 47 زندانی ایرانی از کویت به تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه النهار کویت، 47 زندانی ایرانی بر اساس توافق همکاری حقوق و قضایی میان ایران و کویت در سال 2004، از سوی کویتی ها به تهران تحویل داده شدند.

علی عنایتی، سفیر ایران در کویت، گفت: عملیات انتقال زندانیان کویت و ایران برای اولین بار صورت می گیرد و این تصمیمی درست است و ما از امیر کویت، وزارت خارجه، کشور، دادگستری و همه طرفهایی که در عملیات انتقال زندانیان به کشورشان نقش داشتند، تشکر می کنیم.

مسئولان وابسته به وزارت کشور کویت نیز بیان کردند: زندانیان با پرواز ایرانی منتقل شدند. نمایندگان وزارت کشور و دادگستری دو کشور در مراسم تحویل زندانیان حضور داشتند.

خالد دیین، معاون وزیر کشور در امور موسسات اصلاح و تنفیذ احکام کویت، گفت: رایزنی هایی میان دو کشور درباره راهکار مبادله زندانیان انجام شد تا محکومان بتوانند با خانواده هایشان ارتباط داشته باشند و باقی دوره محکومیت خود را در زندان‌های کشورشان بگذرانند.

ایران و کویت توافقنامه همکاری حقوقی و قضایی در تهران در سال 2004 به امضا رساندند. عنایتی سفیر ایران در کویت در سال گذشته اعلام کرده بود که حدود 192 زندانی ایرانی در کویت هستند که 162 زندانی مایل به بازگشت به ایران هستند. وی از وجود یک زندانی کویتی در ایران نیز خبر داده بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار