کرمانشاه؛

10 محصول بومی استان استاندارد ملی گرفته‌اند

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تدوین 33 استاندارد ملی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد 10 استاندارد ملی مربوط به محصولات بومی استان مانند نان خرمایی، گیوه و چاقوی کرند غرب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا نیازی با بیان اینکه سازمان ملی استاندار یک سازمان نظارتی در حوزه ایمنی و سلامت جامعه است، گفت: در حوزه نظارتی 30 شرح وظایف مصوب داریم که باید در پایان هر سال در خصوص آنها به سازمان استاندارد پاسخگو باشیم.

نیازی تدوین استانداردهای ملی و بین المللی را از دیگر وظایف سازمان استاندارد عنوان کرد و افزود: تنها مرجع تدوین استانداردهای ملی و بین المللی سازمان ملی استاندارد است که باتوجه به نیاز جامعه اقدام به تدوین این استانداردها می‌کند.

وی از تدوین 30 هزار استاندارد ملی در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باید طی برنامه ششم توسعه تمام محصولات داخلی کشور تحت پوشش استاندارد قرار گیرد.

نیازی تصریح کرد: در همین راستا طی برنامه ششم توسعه باید از 30 هزار به 80 هزار استاندارد ملی برسیم که این کار همت مضاعف تمام مسئولین استاندارد در سراسر کشور را می‌طلبد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، بومی ، استاندار ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.