شیراز؛

اهمیت مصرف خرما در روزه داری

آغاز افطار با یک لیوان شیر و یک یا چند عدد خرما، بسیار مفید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصرف خرما در روزه داری، توصیه یک کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
عاطفه کهنسال گفت: خرما به علت داشتن انواع مواد معدنی، قند، ویتامین ها و اسید آمینه، از مغذی ترین مواد غذایی است که در روند بازسازی عضلات بدن و مهار فشار خون بالا نقش زیادی دارد.
وی با بیان اینکه هر 10دانه خرما 300کالری و هر 10عدد رطب 136کالری دارد، افزود: اما به نظر می رسد که رطب از میزان قند کمتری نسبت به خرما برخوردار است، پس با مصرف رطب می توان به همان میزان کالری دست یافت و در همان حال قند کمتری هم وارد بدن می شود.
او معتقد است: مصرف رطب و خرما در هنگام افطار، انرژی لازم را به سرعت در اختیار بدن قرار می دهد و مواد از دست رفته در مدت روزه را جبران می کند.
کهنسال در ادامه با اشاره به توصیه متخصصان تغذیه برای استفاده کامل از فواید خرما، اظهار کرد: به توصیه این افراد، باید برای نهایت بهره مندی از خواص خرما، از خوردن خرماهایی که به آنها مواد دیگری مانند شکلات افزوده شده پرهیز شود.
این کارشناس تغذیه دانشگاه، مصرف خرما را روش شناخته شده ای برای پیشگیری و مهار سرطان و سایر بیماری های عفونی دانست و افزود: خرما می تواند با مهار رادیکال های آزاد، از تخریب مولکولی ناشی از این رادیکال ها جلوگیری کند.
او بیان کرد: به نظر می رسد علت ابتلای بسیار کم ساکنان شبه جزیره عربستان در زمان های گذشته به بیماری هایی نظیر تصلب شرایین، مرض قند و سرطان که تصور می شود ناشی از رادیکال های آزاد  هستند، مصرف فراوان خرما باشد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار