امضای تفاهم نامه دانشگاه پیام نور با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: استفاده از ظرفیت های دو طرف برای ترویج فرهنگ قرآنی اسلامی در بین دانشگاهیان هدف اصلی امضا تفاهم نامه دانشگاه پیام نور با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریم نجفی برزگر معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور عصر امروز در مراسم امضاء تفاهم نامه بین این دانشگاه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه قرآن؛ با اشاره به ظرفیت های ارزشمند دانشگاه پیام نور و وزارت ارشاد اظهار داشت: ما برای رشد و توسعه فعالیت های قرآن در دانشگاه پیام نور که به عنوان بزرگ ترین مرکز آموزشی دولتی است تفاهم نامه ای را با وزارت ارشاد امضا می کنیم تا فرهنگ قرآنی و اسلامی در دانشگاه ها ترویج یابد.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مهم ترین کار در دانشگاه فرهنگ سازی و توجه به فرهنگ اسلامی است و دانشگاهی که  استاد و دانشجویان آن با اسلام و آموزه های انقلابی پیوند خورده باشد موفق و سربلند است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور یادآور شد: ما باید فکر قرآنی را در بین دانشجویان و استادان دانشگاه پیام نور ترویج دهیم تا با فهمیدن مفاهیم قرآن و تدبر در آن به رشد و ترقی برسند.

وی گفت: یکی از مشوقات شورای عالی انقلاب فرهنگی نشر قرآن در سراسر کشور است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی گفت: تفاهم نامه ما با دانشگاه پیام نور به دلیل سنخیت زیاد قشر دانشگاهی با مفاهیم قرآنی است و ما باید آیات و اندیشه قرآنی را در بین دانشگاهیان کشور افزایش دهیم.

وی بیان کرد: دانشجویان مفاهیم و تدبر در قرآن را بیشتر از سایر افراد مردم متوجه می شوند و این تفاهم نامه می تواند منشاء خیری برای همکاری های علمی پژوهشی و فرهنگی باشد.

حشمتی یادآور شد: ما با استفاده از ظرفیت های دانشگاه های پیام نور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانیم فرهنگ عمل به قرآن را در بین جامعه افزایش دهیم.

حشمتی در حاشیه امضا تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام ظرفیت های بزرگ دانشگاه پیام نور در زمینه رشد فرهنگ قرآن در بین قشر تحصیل کرده استفاده می کند و امیدوارم این کار منشاء خیری برای خانواده های ایرانی باشد.

نجفی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور در حاشیه امضا تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه پیام نور با داشتن بیش از 700 هزار دانشجو در سراسر کشور از ظرفیت بزرگی برخوردار است  و این دانشگاه با امضا این تفاهم نامه سعی در استفاده از پتانسیل های آموزشی معاونت نهضت وزارت ارشاد و منابع انسانی این دانشگاه دارد.

وی بیان کرد: اگر دانشگاه پیام نور همه مربیان قرآنی خود را بسیج کند برای ترویج فرهنگ قرآن و اسلام با کمبود استاد روبرو است که با امضای این تفاهم نامه این مشکل برطرف می شود.

وی عنوان کرد: تربیت مربی قرآن، نشست های تخصصی با رویکرد سبک زندگی در فراهم سازی بستر نرم افزاری آموزش سراسری قرآن از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار