وقتی که تکلیف سهم 5 درصدی آموزش و پرورش از شهرداری مشخص نیست/رنگ و بوی ایمنی مدارس از سال تحصیلی جدید

هنوز هم مدارسی پیدا می‌شوند که دانش آموزانشان گله از دیوار های خشتی و گلی آن دارند اما این بار آموزش و پرورشی وعده‌های خوشی را در این خصوص نوید می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنوز هم مدارس نا ایمن در اقصی نقاط کشور هیزم آتش بی توجهی هستند همان مدارسی که باعث شدند معلم خاشی جان به جان آفرین تسلیم کند تا شاید پرواز شان بتواند تلنگری به مسئولین باشد. از مدارسی در دل پایتخت که دانش آموزانش گله از چکیدن آب بر روی کتاب و دفتر هایشان دارند تا معلمی که ناگفته های خودش را درباره خراب شدن دیوار های کلاس درس بیان می‌کند.

ساخت و ساز های سر به فلک کشیده به چه قیمتی؟!
در همین میان ساخت و ساز برج های سر به فلک کشیده نزدیک به برخی از مدارس، نا ایمن بودن آنها را دو چندان می کند هم چنین پارک خودرو های شخصی، عریض نبودن خیابان های سطح شهر و از قضا ساخت و ساز چنین ساختمان هایی نزدیک مدارس از جمله دغدغه های این روزهای دانش آموزان است.

از خالی کردن تیر آهن و لرزش مدارس و ایجاد ترک ها بر روی دیوار بر اثر ساخت و ساز های غیر مجاز تا پاره شدن بارهای جرثقیل نزدیک مدارس از جمله خطراتی هستند که دانش آموزان را تهدید می کند.

تکلیف 5 درصد سهم عوارض آموزش و پرورش از شهرداری هنوز روشن نیست
داریوش ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت: یکی از مشکلات ما در شهر تهران احداث فضاهایی است که توسط بخش خصوصی یا شهرداری در سطح شهر، نزدیک به فضاهای آموزشی صورت می گیرد که با وجود گود برداری های عمیقی که صورت می‌گیرد ترک های خطر سازی را بر دیوار مدارس به وجود آورده که در خیلی از مواقع شهرداری مساعدت های لازم را در این زمینه نداشته است.

رئیسی رییس سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس کشور در این زمینه اظهار داشت: سهم 5 درصدی آموزش و پرورش از عوارض از سوی شهرداری درست پرداخت نمی‌شود و روند پرداخت آن همچنان برای آموزش و پرروش شفاف نیست.

رنگ و بوی تازه به مدارس از مهر 95
رئیسی معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش در همین خصوص می گوید: آموزش و پرورش در نظر دارد برای توسعه عدالت آموزشی 50 هزار کلاس درس جدید به مدارس اضافه کند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که طی این پروسه سه ماهه بتوانیم این مدارس را تحویل دهیم تا دانش آموزان از مهر ماه 95 و سال تحصیلی جدید با مشکل مواجه نباشد.

خداحافظی مدارس با بخاری های نفتی و گازی
رئیسی معاون عمرانی وزارت اموزش و پرورش وعده های خوشی را با شروع سال تحصیلی جدید خبر می دهد: تراکم بالای دانش آموزان در برخی مدارس موجب فرسوده شدن بافت این مدارس می‌شود که بیشترین قدمت مدارس نیز مربوط به استان تهران است.

وی ادامه داد: مدارسی که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند در حال حاضر تعداد چشم گیری است اما نکته قابل توجه این است که تعداد مدارس ایمن از یک سوم به دو سوم افزایش یافته است هم چنین با اضافه شدن 50 هزار کلاس درس جدید در مدارس کل کشور سعی بر این داریم که از بخاری های نفتی و گازی در این مدارس استفاده نکنیم.

دو نوبته بودن مدارس عامل فرسودگی!
رئیس نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در حال حاضر 10درصد مدارس کشور به صورت دو نوبته هستند که این موضوع خود عاملی برای فرسودگی بیشتر مدارس است و اگر تخصیص مناسب از محل اعتبارات مصوب 95 به نوسازی داده شود در سال تحصیلی جدید 2 هزار پروژه را تحویل خواهیم داد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ما دو ردیف داریم که تحت عنوان تخریب و بازسازی مدراس که حدود 700 میلیارد تومان اعتبار دارد و ردیف دیگر که شامل 180میلیارد تومان است برای تکمیل پروژه های نیمه تمام که توسط خیرین شروع شده است.

وی گفت: تکمیل ساخت 1500 مدرسه کشور تا مهر 95 و ایجاد کلاس های جدید در صورت تخصیص اعتبارات از جمله اهداف نوسازی وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی است.

گزارش از بهاره درویشی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار