قم؛

درختكاري ۵۰ هكتاري در منطقه پرديسان قم

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم گفت: ۵۰ هكتار درختكاري در پرديسان در دستور كار است، به عنوان مثال در بلوار امام صادق (ع)گودال‌برداري شده، ولي هنوز كاشت درخت در آن انجام نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛پيام جواديان با اشاره به توسعه فضاي سبز اظهار كرد: بحث توسعه درختكاري در قالب ۲۵۰ هكتار در مناطق مختلف هشت، سه، ‌دو و چهار پيگيري مي‌شود، پيش‌بيني مي‌شود تا دي ماه به طور كامل بحث كاشت اين مناطق انجام شود.

وي خاطرنشان كرد: اكنون مراحل احداث پارك شهري شامل جدول، محوطه‌سازي و ساخت آب نما ۶۰ تا ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته و بايد تا اواسط مرداد ماه عمليات ساختماني و عمراني تكميل شود و از شهريور امسال عمليات خاكريزي آغاز مي‌شود.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با اشاره به بحث بوستان‌هاي جنگلي و عرصه‌هاي درختكاري شده گفت: اين پروژه اواخر ديماه سال گذشته كارهاي آن انجام شد و با آغاز هفته درختكاري نخستين درخت كاشته شد و هنوز اين پروژه ادامه دارد.

وي با بيان اينكه تاكنون در منطقه چهار ۵۰ هزار گودال حفر شده است، عنوان كرد: ۲۰ هزار درخت تاكنون در اين منطقه كاشته شده و اكنون براي كاشت درخت در بوستان‌هاي خضر نبي، كوثر و زائر در حال انجام كار هستند.

جواديان خاطرنشان كرد: ۵۰ هكتار درختكاري در پرديسان در دستور كار است، در بلوار امام صادق گودال‌برداري صورت گرفته، ولي هنوز كاشت درخت در آن انجام نشده است.

وي عنوان كرد: درختكاري از ديروز به دليل گرماي شديد هوا در پرديسان متوقف شده، البته درختكاري قطعات مسكن مهر شروع شده و اكنون بخش زيادي از اين منطقه درختكاري شده است.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با بيان اينكه تنها به كاشت اين ۲۵۰ هكتار بسنده نمي‌شود، گفت: طراحي فاز دوم در حال انجام است تا بلافاصله بعد از فاز اول شروع كنيم، اگر تعاملاتي با اداره‌كل راه و شهرسازي و منابع طبيعي براي يك سري قطعات زمين صورت گيرد، مي‌توانيم كاشت قطعات درخت را انجام دهيم.

وي خاطرنشان كرد: سرانه فضاي سبز شهر قم ۱۶ متر مربع به ازاي هر نفر بوده، در حالي كه سرانه كل ۲۱ متر مربع به ازاي هر نفر است، اين ميزان بايد به ۴۰ متر مربع برسد.

برچسب ها: درختکاری ، پردیسان ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار