اعلام ویژه برنامه‌های سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور ویژه برنامه‌های مختلفی در نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد عباس کرخی در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیشابور افزود: کاروان نمادین حضرت رضا(ع) روزهای نهم در روستای فدیشه مرکز دهستان غزالی نیشابور که تاریخ به حضور حضرت در آنجا گواهی می‌دهد، در روز دهم در خیایان امام خمینی(ره) نیشابور و در یازدهم در شهر قدمگاه رضوی مرکز بخش زبرخان نیشابور به حرکت در می‌آیند.

وی گفت: با چند نفر از شخصیت‌های بزرگ مذهبی سیاسی به‌عنوان سخنران ویژه روز دهم در حال رایزنی هستیم که در روزهای نزدیک به مراسم اعلام رسمی می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اشاره به شناسایی محل قرائت حدیث قدسی سلسله‌الذهب توسط حضرت امام رضا(ع)، تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌‌ایم از این روز برای ایجاد یک مجتمع بزرگ فرهنگی در محل قرائت حدیث استفاده کنیم در حالی که این موضوع می‌تواند ظرفیتی عظیم برای نیشابور بیافریند.

کرخی با اشاره برگزاری نشست علمی ستاد با عنوان «در هجرت تمدن‌ساز» در تکیه ابوالفضلی دو شب پس از شب‌های احیا با مشارکت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، یادآور شد: همزمان در ده مسجد و هیئت میهمانان مردمی مراسم پای سفره افطاری کریمانه اهل بیت(ع) اطعام می‌شوند.

وی افزود: خوشنویسان نیشابور با حضور در مسجد جامع، این حدیث شریف قدسی را کتابت می‌کنند که امید است این برنامه همچون سالیان گذشته مورد بازدید هزاران نفر واقع شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اشاره به اقدامات گذشته شورای فرهنگ عمومی نیشابور و خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد روز دهم تیرماه در تقویم ملی کشور ثبت رسمی شود.

سرپرست معاونت سیاسی فرمانداری ویژه نیشابور هم در این جلسه وعده داد امسال تمهیدات لازم برای پرداخت بدهی‌های ستاد مردمی در دو سال گذشته اندیشیده می‌شود.

حمید حقیقی با بیان اینکه برای اجرا و برنامه‌ریزی برنامه‌ها به ستاد مردمی تفویض اختیار می‌شود زیرا آنها بهتر تصمیم می‌گیرند و بهتر اجرا می‌کنند، یادآور شد: زمان اجرای مراسم باید به گونه‌‌ای باشد تا ترافیک کمتری بر خیابان امام تحمیل شود.

وی خواستار بازنگری در مدت زمان برگزاری برخی نمادهای هشت‌گانه شد و اضافه کرد: تبلیغات محیطی ستاد ضمن پررنگ بودن نباید با تبلیغات محیطی لیالی قدر و روز قدس همزمان شود.

دبیر ستاد مردمی سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابورهو در ادامه این جلسه از عدم پرداخت تعهدات مالی ادارات به این ستاد که موجب گرفتاری مالی شده است انتقاد کرد.

ابوالفضل مشکیان تصریح کرد: دو سال است که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلام استان، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و ادارات ذی‌ربط که بعضا وظیفه دارند یا تعهد همیاری مالی دارند از پرداخت مبالغ وعده داده شده خودداری می‌کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار